Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad ska jag välja?


blindmouse42

Rekommendera Poster

Jag ska köpa mig en ny dator och till det ett nytt ljudkort. Jag spelar in mycket musik själv i bla. Nuendo men det synkar inte alls mellan audio och midi och inte heller mellan olika audio inspelningar om man först inte sparar filen och sedan avslutar. Jag har för närvarande ett SB live 1024 kort och Det kommer jag INTE att ha i min nya burk så det så.

Vad ska jag köpa i stället?

Tacksam för svar.

/Damien

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp ett SB Audigy och kör med kX-drivrutiner, då kommer du undan väldigt billigt! Funkar alldeles utmärkt för ASIO inspelning i bra kvalitet...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, som sagt, det är en fråga om pengar...alltid...Fast för SB Audigys pris, så är det ett utmärkt hobbyval...men man måste köra med kX-drivisar förståss, annars är det ingen idé...

 

"Bra ljud" är ett relativt begrepp...;)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med Audigys själv. Ok kort för hobby bruk och lite till.

 

Vad som jag ser skiljer det från musiker kort är omvandlingen från digital till analog singnal, eller tvärtom. Det är ganska stor skilnad.

Denna skillnad kan du ej påverka med drivrutiner.

Men för sitt pris så är kortet helt ok.

 

Fast de flesta torde inte höra skillnad, ofta beroende på högtalare, och det faktum att datorns "buller" maskerar skilnaden.

 

Test finns på thg av kortet

 

Sedan som du påpekar så finns andra drivrutiner.

 

"Bra ljud" är ett relativt begrepp...;)

I alla högsta grad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Budgetalternativet fungerar felfritt, men frågan är om du nöjer dej med "budget"...självklart är ljudet bättre på de dyrare produkterna...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...