Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få bättre Bild på 4:3 TV från ex:DivX


Angus

Rekommendera Poster

Har tyckt att det var lite trist att se en DivX film på min "Vanliga" 4:3 TV, Ni vet smal bild!!

 

Nu till lösningen, ni som har ett TV-Kort i datorn.. använd den till att spela upp filmerna!!

"Via S-Video Ut från tex: GeForce Korten"

Då kan man bla. ändra format på uppspelningen!

Tex: 16:9 Widescreen, 4:3 eller ett läge där du själv väljer bildläge!

 

För mig var det ett klart lyft!!!! Kanonbra... Men det är klart när börsen är fylld så skaffar jag en 32" Wide 100 Hz Dig Kam Filter......

 

HaDe!

/Angus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är klart när börsen är fylld så skaffar jag en 32" Wide 100 Hz Dig Kam Filter......

 

Nä, då skaffar jag en 36" 100HZ istället

 

;-)

 

.Morph/ som inte har råd med 36" nu men genast springer förbi tobaken och inhandlar 2 trisslotter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kanske jag förlorar en aning i kanten, men hellre det än att se den vanliga smala bilden! Och att det skulle se konstigt ut håller jag inte med om... jag kan justera bilden så att proportionerna stämmer någorlunda iaf!

 

Men som sagt detta är bara första steget ("Kompromiss"), innan ekonomin ger mig en WS....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mitt huvud betecknar termen 'smal' något som utbreder sig mindre horisontellt än vertikalt.. men i alla fall, nu när du förklarat vad du menar med 'smal bild' blev det lite klarare vad sjutton du pratar om ;)

 

Du menar letterbox, platt bild, svarta kanter ovanför och nedanför? Jag känner många som inte skulle dra sig för att med våld ha ihjäl din dator eller TV (eller nå't) om du ändrar proportionerna på en bildsignal, särskilt filmer som bör visas så som skaparen tänkt sig :]

 

Pan&Scan har juh inget gott rykte om sig direkt. Jag beskådade en vhs-version av en komedi som hade klippts ner till 4:3 ifrån gudvetvadförbrettformat där hälften av det som hände inte kom med i bild...

 

--

.Wey - filosoferar lite... övar på sina dvdforumkunskaper ;)

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...