Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Död" skärm efter uppgradering


beolarsson

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt ett uppgraderingskit till min dator enligt följande:

Moderkort: MK QDI KuDoz 7X

CPU: AMD Athlon XP 2000+

CPUfläkt: SuperSilent 2600+

RAM: 256MB DDR

Grafikkort: GeaForce 4 MX440

Nätaggregat: 300W ATX

Befintligt finns en ATX-låda med 20GB-hårddisk, DVD, CD-brännare, floppy.

 

Efter att jag installerat allt enligt manualen och skall starta datorn kommer inte ens ett blip i högtalarna skärmen förblir svart, vad skall jag göra. Fläktarna på nätaggregatet, CPU:n och grafikkortet snurrar. På grafikkortet lyser en grön lampa och på moderkortet lyser en röd. Kan den röda lampan indikera att ett fel förekommer någonstans? Mycket tacksam för svar då jag har kört helt fast.

 

/beolarsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja.. något är fel... uppenbart...

 

Kolla att du monterat allt rätt, att minne, cpu, kort sitter så långt ner i socklarna som de kan. Att kablar sitter rätt mm..

 

Ta lös och montera igen, då något trolgen är felmonterat.

 

Har du rätt "multibel till cpu" på kortet om den går att ställa? Ska vara samma som på cpu.

 

Om inte detta hjälper.. försök att starta med bara cpu, grafikkort och minne i datorn. Koppla lös allt annat.

(skärm till grafikkortet iof)

Den bör då boota. Om den gör det så koppla sedan in tillbehör efter tillbehör och se om den bootar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla nätaggregatet, beroende på vad du uppgraderade från är det inte säkert det orkar driva den strömslukande AMD:n. Det bör vara på runt 300 W i allafall.

 

Sitter den där röda dioden ensam?.. Isåfall kanske den bara indikerar att strömmen är på. Sitter den däremot med en grön och en gul t.ex., indikerar den antagligen något slags fel.

 

Kan inte säga så mycket mer än vad tidigare skribent sa, och löser det sig inte nu har du antagligen fel på något. Kolla efter på processorn så att kärnan är hel och fin. Har man riktig otur kan den skadas när man monterar kylaren.

 

//Linuz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft ett liknande problem och då var CPU:n död.

 

Jag hade som tur var en annan CPU som jag kunde testa med på det nya moderkortet och då startade burken.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...