Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Surfa i Australien

Kalinka

Recommended Posts

Hejsan!

Jag ska till australien snart och vill, via min t68 och laptop koppla upp mig mot nätet. Hur gör jag?

Jag menar: de har ju inte GPRS där så jag får väl koppla upp mig på något annat sätt.

Om man ska koppla upp sig med HSCDC eller vad det heter; måste operatören eller ISP:en ha stöd för det då?

Eller räcker det med att jag skaffar ett australiensiskt kontantkort och ett australiensiskt internetabonnemang?

Tack*1000!

Coolt! Är du säker? På comviq sade de att Sverige är det enda landet i världen som har GPRS...

Då e det alltså bara att köpa ett kontantkort där nere och surfa gärnet!

Eller?

På comviq sade de att Sverige är det enda landet i världen som har GPRS...

Dagens BS presenteras i samarbete med Comviq.. ;)

Skämt åsido, många länder har GPRS, men lita inte på att alla länder har samma system med kontantkort som vi har i sverige.

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

visst är jag säker :) var själv nere i Australien i somras =)

åtminstone 90% av länderna i Europa har tex GPRS... har du tex Vodafone abonnemang kan du ju numera "GPRS roama" i stort sett i samtliga länder där Vodafone har eget nät.

[inlägget ändrat 2002-12-15 23:06:54 av Cytech]

Coolt! Är du säker? På comviq sade de att Sverige är det enda landet i världen som har GPRS...

När ska Comviq ha råd att har riktigt folk i sin helpdesk och inte några spån som sitter och läser innantill på sin monitor! *Ghaa*

--- Klassiker ---

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

Vinton Cerf ang. IPN

Det enklaste sättet om du vill koppla upp dig mot internet är att köpa ett 'prepaid' abonnemang till Optus eller Bigpond (Telstra). http://www.bigpond.com/home/access/prepaid/default.asp

http://www.optus.com.au/Vign/ViewMgmt/display/0,2627,1033_29113-3_25747--View_311,00.html

Lokala telefonsamtal är inte tidsbegränsade och kostar 20-25 cent från en privattelefon och 50 cent - $1 från hotell.

/Lars

Melbourne, Australien

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...