Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gul ruta


Akela

Rekommendera Poster

Tänkte bara höra om det är någon som vet hur man får dessa små gula informationsrutor som öppnar sig när man håller muspekaren över ett föremål att fungera. Vi har två sprillans nya pc på arbetet med Win 2000 och IE6. Alla uppdateringar är gjorda på dessa pc med det senaste som finns, så där ligger inte felet eller ??

Har samma hemma på min pc Win 2000 och IE6, och det har fungerat bra tills för ett tag sedan. Fick samma problem där. Det enda som jag kan tänka mej som jag gjorde hemma var att uppdatera till IE6 SP1. Och efter det så fungerade det inte. Den tredje pc på arbetet är ca ett år och på den så har vi Win 2000 IE6 men ej med SP1 och den får upp dessa små gula rutor som jag efterfrågar.

Vi har kontrollerat maskinerna sins emellan om det är några andra inställningar som är olika och det är det inte.

Provade hemma att avinstallera IE6 SP1 och kom till IE 5.5, men dessa gula rutor öppnade sig inte då heller.

Samtidigt om man arbetar i ett programm så kommer dessa rutor upp och det är endast när man går ut på nätet med IE6 som dessa rutor inte poppar upp.

Lite svårt ibland att veta vad vissa knappar betyder när vi går in på en del portaler för att ladda upp filer när dom inte har text till knapparn utan bara dessa gula rutor som kommer upp och talar om vad det är för knapp.

Vore jättetacksam om någon har något svar på detta.

 

MVH

Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...