Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

...not a valid File-Handle...


Henrik Hallin

Rekommendera Poster

Henrik Hallin

På min ena dator funkar allt perfekt, men på min andra så uppkommer detta:

 

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in c:\inetpub\wwwroot\index.php on line 20

 

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in c:\inetpub\wwwroot\index.php on line 21

 

på denna kodsnutt:

 

$antal++;

$r = @fopen("./raknare.txt", "w");

fwrite($r, $antal);

fclose($r);

 

Datorerna har samma Windows, samma PHP-version och konfigurering, samma IIS-konfigurering (vad jag kan se) och samma .php-filer. Inga filer är skrivskyddade heller.

 

Vad kan detta obegripliga fel komma ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik Hallin

Ytterligare ett felmeddelande synliggörs:

 

Warning: fopen("./raknare.txt", "w") - Permission denied in c:\inetpub\wwwroot\index.php on line 19

 

Det är både läs- och skrivrättigheter på filen, på samma sätt som på datorn där det funkar.

Det måste vara något defaultvärde som skiljer sig i konfigurationen mellan datorerna som jag inte ser, eftersom jag inte pillrat nämnvärt i inställningarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik Hallin

Problemet löst!

 

Jag lät filen genomgå behörighetsguiden.

 

Trodde först att IIS-egenskaperna för filen visade att läs- och skrivrättigheter fanns till filen. Men tydligen så är det vad själva filen har för rättigheter.

 

Konstigt ändå att dessa bekymmer inte uppkommit på den andra datorn. Men det kanske beror på att den har FAT32 istället för det "säkra" NTFS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...