Just nu i M3-nätverket
Jump to content

IE 6 visar inte allt

yeppe

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem med Internet Explorer 6, som jag inte lyckas lösa.

Vissa länkar som normalt sett öppnas som ett pop-up fönster, fungerar inte. Ett exempel är om jag klickar på "Anv.Info" för någon person på eForum.

Ett annat exempel är vissa pop-up fönster som öppnas automatiskt då en sida laddas. De fungerar inte alltid heller.

Kanske är någon speciell script som min burk inte gillar, eftersom vissa pop-up fungerar?

Det står bara "about:blank" som rubrik. Fönstret är helt tomt. Jag har provat att ominstallera IE. Jag har också hämtat alla viktiga uppdateringar för XP.

Vad sjutton gör jag? Orkar inte formatera för ett sådant "litet" fel...

->Mvh Yeppe<-

Stefan Eklinder
Det står bara "about:blank" som rubrik. Fönstret är helt tomt.

Det får jag också ibland, men det brukar hjälpa att klicka igen. Då brukar det lyckas. Dock är det inte så alltid för mig.

Ett annat exempel är vissa pop-up fönster som öppnas automatiskt då en sida laddas. De fungerar inte alltid heller.

Var är du beroende av sådana pop-up fönster?

Vore skönt att slippa dessa på det sättet ;)

Sedan behöver det inte vara din dator felet ligger. Det kan faktiskt vara något tillfälligt fel på sidan också.

Har du installerat om IE och hämtat alla uppdateringar, så är det väl inte mycket mer att göra, tycker jag.

---

/Stefan Eklinder

”Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det”

Jonas Ridderstråle

[inlägget ändrat 2002-12-14 21:14:36 av Stefan Eklinder]

Det får jag också ibland...
På de sidor det blir "about:blank" så är det så alltid, oavsett hur många gånger jag försöker. Ett exempel är som sagt "Anv.Info"-fönstret här på eForum.

Var är du beroende av sådana pop-up fönster?
Visste att den frågan skulle komma! :)

Jag är inte alls beroende av dessa fönster, men det är ju så att de öppnas för mig. Det är bara det att de är tomma...

Ska de nu öppnas kan det lika gärna vara något i dem...

Ett exempel på tomma pup-up fönster är på http://www.expressen.se medans det på http://www.aftonbladet.se fungerar hur bra som helst... *suck*

Det måste bero på något speciellt, frågan är bara vad?!

->Mvh Yeppe<-

"Ska de nu öppnas kan det lika gärna vara något i dem..."

Det går att slippa dessa pop-ups. Då jag klickar på dina länkar till Expressen och Aftonbladet får jag inga pop-ups.

I Internet-alternativ-->Säkerhet-->Ej tillförlitliga platser-->Platser så har jag lagt till några webbplatser:

servedby.advertising.com

ad.aftonbladet.se

ad.se.doubleclick.com

*.doubleclick.net

www.freepopups.com

global.msads.net

ads.pricerunner.com

se.pricerunner.com

*.qxl.com

www.rankyou.com

I Internet-alternativ-->Säkerhet-->Ej tillförlitliga platser-->Platser så har jag lagt till några webbplatser:

Det där låter ju riktigt smart faktiskt. Har aldrig tänkt på att det går att göra så.

Jag lyckades faktiskt reda ut mitt huvudsakliga problem. Jag körde en reparation av XP. Det var det enda jag inte provat. Det fungerade!

Tack alla ändå!

->Mvh Yeppe<-

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...