Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Prisskillnad mellan Sapphire och Hercules

Stefan K

Recommended Posts

Hej!

Jag såg att DatorButiken.com har fått in Radeon 9500 Pro i prislistan (dock som beställningsvara). De har både Sapphire och Hercules, skiljer ca 500:- i pris.

Är det bara märket man betalar extra för om man köper Hercules eller är deras kort bättre?

~ Stefan ~

”Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon.”

Prestandamässigt skiljer det inte mycket. Jag antar att det är programvaran som hänger med som kan avgöra lite på priset. Men frågan är om allt det dom slänger med är något man Vill ha egentligen...

Så vitt jag kan se så har Hercules kylflänsar på minnena, det går då förmodligen att överklocka lite mer. Det verkar vara enda skillnaden, några spel verkar inte följa med något av korten.

Mvk K Arne S

Vad fanns före datorn? Predatorn...

Men frågan är om allt det dom slänger med är något man Vill ha egentligen...

Antagligen inte. Man kanske testar nån gång men sen blir det nog liggandes.

~ Stefan ~

Tack! Det tänkte jag inte på att jämföra, kollade bara på hur Sapphire såg ut. Kollade nu och det stämmer bra som du säger, att bara Hercules har flänsar. Tror inte att jag kommer att överklocka nu direkt så det spelar inte så stor roll. Har dessutom redan beställt ett Sapphire. Kan väl inte vara helt omöjligt att sätta på kylflänsar själv om man skulle känna för det...

~ Stefan ~

Jag skulle nog inte heller betala mer för ramsinks, klart överskattad 'pryl' anser jag ;)

Däremot kan det juh vara intressant att veta huruvida det medföljer någon dvi-i<->vga-adapter exempelvis?

--

.Wey

Future Hero Next Generati0n

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...