Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mediaplayer


lillen_009

Rekommendera Poster

Vad innebär detta:

http://everything.digitalrice.com/error.gif

 

Jag har en lagligt inghandlat version av windows samt av Office och Mediaspelaren hängde med. Jag skulle kopiera in en CD jag hade till datorn för att spela den därifrån men då fick jag felmeddelandet. Vilka andra program kan man använda för att kopiera musik från CD till dator (gäller vanliga inhandlade CD-skivor)??? Min CD-växlare tar bara tre skivor så det skulle vara mycket smidigare att ha allt på datorn. Vad är det för fel på mediaspelaren?? Har provat att ominstallera den, men det fungerar inte

 

Observera Microsofts taskiga svenska

[inlägget ändrat 2002-12-13 21:49:42 av lillen_009]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det innebär att Mediaplayer suger. Det är inget "fel" på den, utan den ska vara så där. Det är en av finesserna. Läs licensavtalet så ser du.

 

Prova CDex istället som är ett riktigt program: http://cdex.n3.net/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man göra om man har en "riktig" CD-skiva och vill flytta över den till datorn?? När jag flyttar över filerna blir vanliga låtarna 30 Mb och det tycker jag är lite väl stort. Jag tog Convert->Extract to WAW file

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är normal storlek. På en cd är det cirka 10 megabyte per minut. Däremot kan man ju komprimera ljudet med mpeg om man vill. Då får du mindre filer, men något sämre kvalitet. I Media Player komprimerades ljudet automatiskt till sämre kvalitet med Microsofts egna ljudformat (wma - Windows Media Audio). I wma-formatet kan också musiken bli ospelbar i alla andra datorer (standardinställning har jag för mig), så då blir det problem när man skaffar en ny dator och vill behålla musikfilerna.

 

Nåja, nog snackat om det. Gå först in på Options->Settings->Encoder och välj kvalitet. En bitrate på 192 brukar vara ganska lagom balans mellan filstorlek och kvalitet.

 

Sedan väljer du Convert->Extract to MPEG för att läsa in låtarna och komprimera dem. Du kan också kan köra WAV->MPEG på dem du redan läst in för att konvertera dem så du slipper ta cd:n på nytt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...