Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp !!


Mattias JM

Rekommendera Poster

Jag vill veta följande sekaer !

 

(1) Jag vill kunna ansluta min trådlösa dator till fars hdd, men vet inte hur jag gör.

 

(2) Jag använder ett program som heter vnc och jag vill kunna ansluta mot två datorer som sitter i ett annat nätverk båda har samma ip, vad gör jag ? hur ansluter jag m.m.

 

Behöver troligen mycket hjälp !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill kunna ansluta min trådlösa dator till fars hdd, men vet inte hur jag gör.

Börja med att installera Fil- och skrivardelning på farsans datorn och Klient för Microsoftnät på din "trådlösa" dator.

Läs mer om detta i Windowshjälpen, för du kör väl Windows antar jag..

 

Jag använder ett program som heter vnc och jag vill kunna ansluta mot två datorer som sitter i ett annat nätverk båda har samma ip

Samma IP? Isf sitter de antagligen bakom samma router.

Du måste i VNC-servrarna ange två olika display-adresser i inställningarna, ex 0 och 1. Man måste sen i VNC-klienten ange vilken display man skall ansluta till när man kopplar upp sig, men du skall ange routerns IP-adress som server.

 

Fast du måste först i routern tala om vilken port som skall forwardas till vilken IP. Display 0 motsvarar 5800 och 1 motsvarar 5801 osv. (eller är det 5900/5901 kanske..?)

Hur som helst, det finns en del att läsa om detta på VNC:s websida.

 

Hör av dig igen när du har sprungit på ett mer konkret problem, och glöm inte att bifoga lite väsentligheter som operativsystem, felmeddelanden, hemliga lösenord ;) och annat som kan vara till hjälp för dem som vill hjälpa dig lösa problemet.

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...