Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långsam mus


Monshi

Rekommendera Poster

Nja, kanske inte så långsam, men för långsam för min smak.

 

Vi inköpet av den nya datorn följde det med en trådlös mus som var ack så snabb och trevlig att arbeta med, men som slukade batterier, Tycker att det känns meningslöst att ha trådlös mus vid min stationära dator. Framförallt när det visar sig hur ofta jag kommer att behöva byta batterierna..

 

Nåja, frågan: Hur kan jag snabba upp min sladdmus.

MS Expolerer mus, Intellipoint, hastighet på max.

 

Jag vill att den ska gå snabbare, eller kanske jag nöjer mig med en snabbare acceleration.

 

Tack

 

/T

 

[inlägget ändrat 2002-12-13 19:53:02 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma problem. Provade allt men ingenting hjälpte. Musen rörde sig inte så snabbt som jag ville. Köpte en ny mus,(39: -)av ett annat fabrikat och då gick det så fort på maxläget så jag fick sänka hastigheten.

Bosse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, laddade hem den innan jag skrev inlägget.

 

Fyller på lite mer:

Nya musen, den trådlösa, säger sig ha dubbla tätheten i avkänning jämfört med övriga möss, därav är den snabbare än den gamla. Sedan att jag även uppgraderat till en större monitor gör att det krävs större musrörelser för att flytta musen över skärmen.

 

Testade att installera Logitechs drivrutiner för möss, och där fanns valet "accelerera musen". Och oj vad snabbt den gick. Nackdel - knapparna på sidan av musen fungerar ej. Att "accelerera" musen verkar inte finnas i MS drivrutiner.

 

Testade även att peta lite i registret, men det gav absolut ingen effekt. Kanske jag inte hittade rätt?

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse

Testade att ändra på "MouseSensetivity" och "MouseSpeed", men märkte inte att något hände.

 

Ny mus? Äsch - då kan jag lika gärna köpa uppladdningsbara batterier till den sladdlösa. Men den gamla musen är det inget fel på om man bortser från att den är aningen långsam...

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...