Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3dmarks


lillen_009

Rekommendera Poster

Jag har kört 3dmarks på min nya dator och får resultat som inte jag tycker borde stämma. Detta får jag:

cpu: 5132

mem: 3331

hdd: 528

 

Det är främst minnet (mem) som jag tycker borde vara högre. följande dator har jag:

System Info Version: 2.2

Operating System: Microsoft Windows XP

Processor: AMD AMD Athlon XP 2100+ @ 1.73 GHz

Graphics Card: NVIDIA GeForce4 Ti 4200

Total Physical Memory: 1 GB

Free Physical Memory: 784.85 MB

Motherboard Manufacturer:

Motherboard Model: VT8367-8235

 

vad är det som gör att inte minnet blir högre. Har 2x512 Mb DDR. Har en kompis som har 1x512 Mb DDR och han fick 3762 poäng. Hårddisken vet jag är låg, men det är beroende på att jag kör windows från min två år gamla Seagate medan jag kör alla program från min nya Seagate Barracuda IV.

 

Min fråga var varför inte minnet visar mer poäng. Kan man göra andra inställningar?? Var och hur kan man göra det isåfall?? Har inte klockat processorn. Hur mycket minnespoäng borde jag kunna komma upp i??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbheten på dit minne är inte beroende på hur mycket minne du har. På samma sätt som att en hårdisk på 60 gig är inte snabbare en samma hårdiskmodell fast 100gigs varianten. Därför anser jag att det är relativt rimligt att du får ca samma resultat som din kompis. Att du får lite sämre kan ju bero på minnet i sig eller vilket chipset som moderkortet baseras på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 2x512 Mb DDR PC2700 333Mhz. Kan man göra inställningar eller annat så att perstandan höjs

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ärligt, 500 poäng i 3Dmarks - ibland kan det juh diffa flera tusen poäng mellan olika körningar, jag skulle skippa det där skitprogrammet om jag vore du ;)

 

Ja, du kan sätta alla minnestimings i BIOS Setup så lågt det går, om minnena klarar det.. dock är chansen stor att du får sporadiska krascher istället :]

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...