Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa stationär DVD 2-2.500 kr


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Är det någon som just nu är insatt i de olika DVD-spelarna som erbjuds på marknaden idag?

Om man ska köpa en stationär DVD-spelare för mellan 2.000 och 2.500 kr just nu, vilken ska man välja då?

Regionsfri är inget krav, mp3-funktion är ett stort plus..

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns juh så otroligt många märken och modeller av skiftande kvalitet nu.

Rent allmänt kan dock sägas att för 2000 - 2500 pix _skall_ både regionsfrihet och MP3funktion finnas.

 

Prova gärna spelaren med hembrända skivor innan du köper den - ångrar själv att jag inte gjorde det samma. =(

Min spelare har iofs ca fem år på nacken, men den lever då inte upp till specarna som finns angivet i bruxen.

 

Antar dock att detta är ett passerat stadium för de "moderna" spelarna. ;)

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

”Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig.”

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Noise,

 

Ett antal bra spelare har kommit ut den senaste tiden på marknaden.

 

Skulle rekommendera följande runt din prisklass.

 

Bra köp:

Pioneer DV-454. Regionsfri. Mp3 + alla andra tänkbara funktioner. Klarar även JPEG-uppspelning.

 

Pris: 2.390:- på Netonnet.

 

Mkt bra köp:

JVC XV-N5. Klara förrutom de vanligaste funktionerna även SVCD + JPEG. Regionsfri. 3.090:- på Netonnet.

 

Bästa köp:

Utan tvekan idagsläget, JVC XV-N5SL

En komplett DVD-spelare, grym bild, bra zoom, snabb mm. Bäst i test bland billigare spelare i många tester.

 

PS. Spara inte på DVD-spelare om du tittar mkt på film, skillnaden är stor bland spelarna. I DVDn's fall stämmer uttrycket: JU DYRARE DESTO BÄTTRE (KVALITETSMÄSSIGT). Däremot får du inte alltid alla (o)nödvändiga funktioner.

 

 

.Morph

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

xboxen går å göra regionsfri, fast då måste du 'modda' den.

 

Fast då du moddat den kan du åxå skicka divx (eller andra format) till xboxens hårddisk och köra därifrån - eller direkt från datorn.

 

Tyvärr fungerar inte CD-r skivor i xboxen (få märken fungerar och det går antagligen för långsamt för att se en film på de - kanske med cd-rw, men jag vet inte).

 

ang. kvaliteten

är det så stor skillnad mellan dvd spelare?

Tycker inte att det borde vara så jobbigt att få bra kvalitet till lågt pris, det är ju digitalt ffs ;)

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det så stor skillnad mellan dvd spelare?

Tycker inte att det borde vara så jobbigt att få bra kvalitet till lågt pris, det är ju digitalt ffs

 

Det är ofta inte bildkvaliteten som blir bättre utan ljudkvaliteten som förbättras avsevärt. Vad som kan vara avgörande för bilden är om spelaren använder 2 'laserpickups' istället för 1. Vid 2 läses skivan simultant med lägre hastighet vilket innebär färre 'felläsningar'. Samma sak vid lagerbyte, här får du då en smidigare övergång.

 

Lägger du runt 2.000:- får du idag riktigt bra spelare. Satsa på namnkunniga spelare. Undvik CENTRUM, dessa har entendens att helt enkelt lägga av att spela vissa format.

 

.Morpheus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok

 

jag läste om 2 st. 'laserpickups' men enligt artikeln var det dåligt (kan ha varit för den spelaren i och för sig)..

Problemet var att ljudet inte synkades rätt med bilden utan kom lite efter..

 

Men det var nog ett specialfall

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet var att ljudet inte synkades rätt med bilden utan kom lite efter..
Låter mindre bra..

Jag hade faktiskt ingen aning om att det fanns DVD-spelare med dubbla läsare.. Det står det inget om i anonnserna vad jag sett..?

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet var att ljudet inte synkades rätt med bilden

Det där kan också bero på en miss i tillverkningen av skivan.

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ålrajt... är det någon här som testat CD-rw på XBox?

 

Går det inte så måste jag ju köpa både DVD-spelare och XBox, eller vet nån om det går bättre med alternativa TV-spel?

 

 

------------------------------------------

Håll aldrig i en katt när någon slår på en dammsugare.

- Okänd -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla märken fungerar för mig (som jag testat)

inga problem att köra musik i från dom - men att rippa dom tar tid..........

det beror åxå på vilken dvd-spelare du har i xboxen, det är olika

 

[inlägget ändrat 2002-12-14 16:05:37 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, apropå det där med DVD-spelare som klarar MP3, hittar den alla låtar och så utan problem om dom ligger i undermappar på CD:n?

Klarar dom VBR-encodade MP3:or?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en Pioneer DV-350 för ett tag sedan, mycket nöjd.

En av våra större butikskedjor för hemelektronik säljer denna spelare för ord.pris + 495 kr då den är regionsfri och försäkrad i 3 år.

Enligt vcdhelp.com går den att göra regionsfri med hjälp av en Palm och ett fjärrkontrolls-prog. Känner du till något smidigare sätt? ;)

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag lägger mina mp3:or i undermappar bildar de album som jag kan växla mellan. Men vad menar du med VBR-encodade??

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Samsung, som är ett halvår gammal (har inte modellbeteckningen tillgänglig), klarar MP3:or i mappar men filnamnen som presenteras på tv-skärmen är i stort sett oläsliga pga att den bara klarar 8 tecken. Ljudet är väl OK men inte i cd-klass. Däremot klarar den inte VBR-kodade MP3:or (variabel bit rate) utan får tokspel och häver ur sig korta sekvenser och annat mysko.

 

 

/G-2-P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VBR= Variable Bit Rate. Innebär att man kan ha en variabel bitrate mellan t.ex. 128-192 kbps. Tar mindre plats än t.ex. en fast bitrate på 160 kbps.

 

[inlägget ändrat 2002-12-18 14:53:20 av SYS 64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...