Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CDn med Windows 2000


HP

Rekommendera Poster

Vågar man installera skivan som följde med tidningen?

Är den tidsbegränsad och vad händer i så fall när

tiden går ut?. Tidningen innehåller en test av

versionen men inget om installation/avinstallation.

Eller har jag missat detta?

 

Vore kul att prova men har ännu inte vågat.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Jag installerade W2K som fanns med på skivan efter att ha kollat in vad andra sa på http://www.webforum.nu ..och jag installerade inte över min gamla 98, utan använde en av mina lediga partitioner....så nu kör jag operativen paralellt...vilket funkar alldeles utmärkt...

 

Vad Tidsbegränsningen gäller så vet jag faktiskt inte vad som händer...det var inte snällt av MD att inte skicka med nån lite text om det...

 

Jag tycker (om du har plats) att du skall installera W2K på en ny partition...så att den gamla förblir orörd...då har du ett testsystem där du inte behöver bry dig om vad gör...

 

MVH / Vide

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dennis Wallman

Betaversionerna av Windows 2000 går ut efter 444 dagar, men jag tror dom flesta har "spelat" format c: innan dess. Det går utmärkt att avinstallera Windows 2000 även om det ligger på samma partition som Windows 98 så länge man inte lagt det i samma katalog (c:\windows) utan i den av Microsoft föreslagna installationskatalogen (c:\winnt). Då är det inte svårare än att man tar bort den katalogen plus några filer i roten och sen överför Windows 98 startfiler från en bootdisk (vilken man givetvis skapar innan man börjar med detta...). När datorn svarar "systemet överfört" är det klart, Voila!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Om man kör med dubbla operativ kan man annars ändå lät skapa en systemdiskett genom att skriva "SYS C:" i kommandotolken.

 

med vänliga

 

Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag skrev "SYS C: i MS-DOS-promt varpå den meddelade "Det går inte att ange en standardenhet". Då är min fråga: kan jag ändra i "BOOT.INI" så att jag slipper välja Win 98 varje gång jag startar datorn? Vore hemskt tacksam om någon ville hjälpa mig med detta.

 

Alla tips om hur jag får bort detta vederstyggliga "Win2000 release candidate 2" är också välkomna. Problemet är att jag installerade Win2000 på samma partition (jag har bara en) som Win98.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

En fråga, ag försökte installera w2k beta men den låser sig efter då jag matat in namn och login...

 

Jag har en p2 400 med SB Live ljud kort(tror att det är där det låser sig, där brukar det knäppa till i högtalarna och sen fryser bilden..)

 

Någon annan som råkat ut för det??

Mvh David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

...nopp! har inte varit med om det...men testa att ta ut alla "onödiga" hårdvaror ur datorn och testa sen igen, vet inte hur det är med W2K men på 9x så kunnde det hjälpa ibland...alltså ta ut all hårdvara förutom ditt 2d-kort och testa att installera igen...

 

MVH / Vide

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du helt säker på att den låste sig? För när jag installerade så trodde jag flera gånger att den hängt sig, eftersom datorn under LÅNGA persioder slutade läsa från hårddisken och inget verkade hända. Men efter ett tag så fortsatte installationen.

 

Jonas/Shai'tan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...