Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

drivrutin för AGFA SnapScan 1212p


Peter22

Rekommendera Poster

För knappt ett år sedan köpte jag en scanner: AGFA SnapScan 1212p. Nu har jag en dy dator med Windows XP. Enligt AGFA på nätet finns inga drivrutiner för min nästan nya scanner till Win XP. Jag är tacksam om någon kan ge mig ett tips hur jag ska komma fram till en lösning, utan att behöva köpa en ny scanner.

/ Peter Ch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaret. Där har jag varit och även ställt frågor till deras support med svar om att det inte finns någon drivrutin för XP och de kommer inte att ta fram någon, därför min fråga i detta forum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berndt Häggbom

Hej!

Leta hos Agfa efter ScanWise för XP eller möjligen NT. Har SnapScan 1212 USB och det funkar alldeles utmärkt.

 

MVH

/Berndt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, har du en usb eller parallell, mitt dilemma är att jag har en 1212p, dvs för parallell-porten och det är för just denna verianten som det saknas drivrutier för XP

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det med reklamationsrätten är intressant. Kräver dock en del arbete, frågan är med vilken rätt jag kan hävda att butiken ska ställas till svars för att den inte fungera, eller att levertantören inte ger support. De kan hävda att de inte utlovat att den ska fungera för XP m.fl OS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat "Beta 1.4.0.1"?

 

Så här säger Agfa om denna:

 

"This is non-released software which does not guarantee to work properly in all cases. In most cases, the drivers work without problems. While functioning on XP is not guaranteed, preliminary testing has indicated that these drivers will work with XP."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...