Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Feltyp????


dknoo

Rekommendera Poster

Microsoft JET Database Engine (0x80004005)

Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.

 

vad är det för fel när denna ruta kommer upp, jag vet att koden fungerar men när jag testade den på en annan server funkar den inte.. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser koden ut?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<STYLE> .textbox {border: solid 2px #555555}</STYLE>

 

<body bgcolor=#555555 text=#ffffff vLink=#ffffff aLink=#ffffff link=#ffffff>

 

 

<%

dim con, rs, SQLstr

If Len(Trim(Request.Form("namn"))) > 0 AND Len(Trim(Request.Form("inlagg"))) > 0 AND Len(Trim(Request.Form("ort"))) > 0 AND Len(Trim(Request.Form("epost"))) AND Len(Trim(Request.Form("hittade"))) Then %>

 

<table border=0 width="100%" height="100%" cellpadding="0" cellspacing="0">

<td align=center>

<table border=0 width=65% cellpadding="4" cellspacing="0">

 

<tr><th align=center>Ditt inlägg är upplaggt <br> <%Response.write now()%></th></tr>

<tr><th align=center><form><input class="cssvsc" type="button" value="Stäng" onClick="javascript:window.close()"></form></th><tr>

</table>

 

</td>

</table>

<%

Set con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

con.open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source="&Server.MapPath("gastbok.mdb")

SQLStmt = "INSERT INTO gastbok"

SQLStmt = SQLStmt & "(namn_gb, ort_gb, epost_gb, hittade_gb, inlagg_gb, datum_gb)"

SQLStmt = SQLStmt & "VALUES('" & Request.Form("namn") & "', '" & Request.Form("ort") & "', '" & Request.Form("epost") & "', '" & Request.Form("hittade") & "', '" & Request.Form("inlagg") & "', now()); "

Set Poster = con.Execute(SQLStmt)

con.Close

else

response.write sdsdsd

Response.Redirect "guestbooksign.asp"

 

end if

%>

 

</body>

</html>

 

 

 

 

jag klippte den lite men vad som är konstigt är att den fungerar överallt utom på min dator.. funkar på brinkster/i skolan osv.. men inte hemma, har det något med iis?

[inlägget ändrat 2002-12-12 17:11:38 av dknoo]

[inlägget ändrat 2002-12-12 17:12:14 av dknoo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har NTFS på enheten, så se till att användaren IUSR_[datornamn] har skrivrättigheter till filen/katalogen som filen ligger i.

 

Ciao,

Anders

- visst var det så den hette?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...