Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

include("frame.htm"); funkar inte


Zero1

Rekommendera Poster

Hejsan.

 

i min php sida så har jag två htm sidor som jag vill "includa" i min php sida. Den ena är banner.htm och den andra är frame.htm (frame sida med två frames main och meny). jag skriver in detta till banner och det funkar utan problem

include("banner.htm"); men när jag skriver detta för att visa min frame sida

include("frame.htm"); så funkar det inte. allt visas förutom frame sidan. hom jag skriver in adressen direkt till frame sidan så öppnas den utan problem men den vill inte visas i min php sida när jag använde include. Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog läsa på lite om hur HTML fungerar. Du kan inte ha ett vanligt frameset innuti en annan vanlig HTML sida.

 

Det du kanske är ute efter kan vara iframes. Men det låter inte som det på din beskrivning. Hur som helst så ska du nog undvika iframes eftersom långt ifrån alla webbläsare klarar det.

 

Läs oxå mer om hur frames funkar på denna adress: http://www.w3.org/TR/REC-html40/present/frames.html

 

--

Some say I am crazy.. but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte är helt ute å cyklar, så de include gör är att importera kod/text från en annan fil, dvs att slutresultatet blir som att du skrivit allt i en fil. Så om du försöker importera en frameset sida in i en vanlig sida så kommer de inte fungera, vad du får göra är att importera den sidan till en egen frame och köra den där. Att lägga in en frame mitt i en sida kallas för IFrame, och tror nästan bara det är IE som klarar det, ev nån mera browser, så man bör undvika IFrame.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...