Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Windows XP


Lelle1

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har precis installerat Windows XP och allt var frid & fröjd ända tills jag installerade programvaran för cd-bränning (Easy cd creator 4).

Det stod att Windows XP inte stödde programvaran utan att man måste hämta en uppdatering. Jag gjorde så, installerade den och startade om.

Nu laddar inte Windows XP ordentligt!?!

Allt ser ok ut ända till Windows XP rutan kommer fram, den blå stapeln bara "tuggar" fram & tillbaka utan att operativet laddas.

Jag har provat att starta i felsäkert läge & avinstallera Easy cd creator, men det går inte att avinstallera.

Vad kan man göra??

 

Tacksam för all hjälp!!!

 

M v h

Lennart Persson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis installerat? Kenske enklast att installera om XP. Men det är klart, då löses inte problemet med EasyCD. Misstänker att du vill ha programmet på din dator.

 

Gissar, notera gissar, att grunden till problemet och orsaken till behovet av en uppdatering är den i XP inbyggda CD-bränn funktionen. Borde finnas mer information på hemsidan för EasyCD.

 

Har själv inte felsökt XP ännu, inte funnits behov, men det finns ju en systemåterställningsfunktion. Återställ till närmsta kontrollpunkt innan installation av EasyCD.

 

/T

(som kan berätta att Nero fungerar utmärkt under XP)

 

[inlägget ändrat 2002-12-11 11:58:50 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns verkligen uppdatering av version 4, som XP accepterar?

 

Annars finns lite att ta bort i registret som EasyCd lagt till. Hittar inte nu, men ska söka då jag kommer hem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...