Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Polyfona signaler?


Steve

Rekommendera Poster

Jag har försökt hitta en sajt där jag kan ladda ner polyfona ringsignaler till en T300.

har sett länkar i tidigare inlägg, men de polyfona som finns där funkar inte till T300, eller så går de inte att ladda ner till datorn...

Att jag kan wappa dit, vet jag, men jag är ute efter att få ner signaler som funkar till min dator för att kunna se hur midikanalerna är upplagda till T300. Jag vill nämligen kunna komponera egna melodier i ett midiprogram.

Känner inte för att köpa en dyr kabel för 500 spänn för att ladda ner signaler direkt från telefonen...

Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde såhär:

* Surfade hem en MIDI-låt

* Kickade igång IR-porten mot min laptop

* Skickade filen med verktyget som man får med windoze.

 

Har man inte IR på sin dator, tvingas man surfa hem låtar. Prova surfa runt tills du hittar en bra MIDI-låt och skriv ner länken.

Skriv sedan in länken i nallen och hämta hem den via WAP. Det borde funka.

En kabel kostar inte mer än 200 pix tror jag. Kolla Clas Ohlson.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp..

Men jag undrar om det verkligen är så enkelt som att bara ta vanliga midi-filer(24 kanaler) och ladda ner till telefonen så funkar dom?

Skulle vara fint att kunna läsa mer djupgående info om hur polyfon-signaler funkar för just T300.

Sen kan man ju ladda upp bilder till wap.sonyericsson.com, men inte ljud?

Nåt tjorv är det säkert med att göra egna alster?

 

Men tack i alla fall!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, det funkade? lät det bra också? Dvs att alla instrument osv hamnade på rätt kanaler?

Har ingen IR-kabel till min dator, men jag får väl skaka lös nån laptop från jobbet!

Perfekt!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne här o lekte:

http://www.vgmusic.com/music/computer/commodore/commodore/index-sz.html

Klicka hem "Spy vs Spy 2". Mmmm... Minnen växer fram.

 

Allt låter ju såklart inte bra. Bland annat är det vibro och volym på vissa instrument som kan va blaj. Men det borde man ju kunna fixa till i en editor.

 

Jag provlyssnade först i vanliga mediaspelaren i windows och sedan smurfade jag över de låtar som jag tyckte dög.

En P90 laptop med win98 o IR borde funka fint om du ska leta laptops

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar!!

Börjar man leta MIDI på nätet så finns det ju grymma låtar, så nära originalet som midi kan komma. fast jag har iofs laddat hem de och kört i Cakewalk HomeStudio, riktigt så bra blir det nog inte i luren, hehe?

 

Jag är gammal gitarrist så jag längtar till den dag man kan spela in ett coolt riff till en wav-fil och ha som ringsignal till telefonen,fast då måste det ju hända en del på minnes-fronten...?

 

[inlägget ändrat 2002-12-10 21:33:37 av zzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är gammal gitarrist så jag längtar till den dag man kan spela in ett coolt riff till en wav-fil och ha som ringsignal till telefonen,fast då måste det ju hända en del på minnes-fronten...?

 

Oh nej, det var länge sen det gick att göra. Har för mig att Panasonic GD82 var bland de första som kunde det. Siemens har också nån ny modell som ska klara sånt.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela in ett coolt riff till en wav-fil och ha som ringsignal till telefonen

Varför inte spela upp det i en stereo istället?

Har funnits i ett tiotal år och har minst CD-kvalitet på ljudet.

Obs, det här är inget skämt.

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte spela upp det i en stereo istället?

Har funnits i ett tiotal år och har minst CD-kvalitet på ljudet.

Obs, det här är inget skämt.

 

För att det (1) är jobbigt att släpa med sig en stereo, och (2) är klurigt att få stereon att spela riffet när det ringer, kanske? ;)

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NJa, det får bli ett rätt kort riff då, eller?

Ett 5-sekunders-riff tar väl upp ca 1 mB skulle jag tippa...

 

Spela upp i Stereo? Va, kan man göra det?? varför har ingen sagt nåt, jag trodde bara man kunde lyssna på ljud i mobilen...?? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NJa, det får bli ett rätt kort riff då, eller?

 

Jo, inte får du med något Yngwie-solo, inte.

 

Ett 5-sekunders-riff tar väl upp ca 1 mB skulle jag tippa...

 

Nej, det finns ingen anledning att köra i 44.1 kHz, 16 bitars stereo med "okomprimerad" wav. Högtalaren i telefonen kan ändå inte återge det. På min (numera sålda) Siemens ME45:a (med 384 kB minne) kunde jag spela in några minuters voice memo, och varför skulle man inte kunna spela in motsvarande längd på en ringsignal? Visserligen begränsas det förmodligen av praktiska orsaker som att telefonen behöver minne till andra saker också, samt att det nog är rätt onödigt med en så lång ringsignal. Men det går om man (=telefontillverkaren) vill. Utan att det tar 10 MB per minut.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

[inlägget ändrat 2002-12-11 07:25:13 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IR-kabel

 

Antingen använder du IR, eller så kan du köpa en kabel från clas ohlson eller liknande för typ 200 spänn.

 

Jag rekommenderar fö programmet sendfile. http://www.christersson.org har jag för mig att urlen var.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

[inlägget ändrat 2002-12-11 07:23:25 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Nej, det finns ingen anledning att köra i 44.1 kHz, 16 bitars stereo med "okomprimerad" wav"

 

Det har du rätt i! Tänkte inte på det...

En grej som är tråkig med T300 är att man kan spela in egna ljud, men inte använda dem som ringsignal på telefonen, den funktionen hade de gott kunnat slänga in?

 

Vad gäller kabel, så ringde jag till Expert var jag köpt telefonen, och hör och häpna, de ska ha 695:- för en vanlig kabel, IR skulle gå påca 800:-???

Men kommer man ner mot 200:- kan det ju vara värt...

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-12-11 08:43:56 av zzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbigt att släpa med sig en stereo

Heta tips: MP3-spelare, MD-spelare, fickradio..

klurigt att få stereon att spela riffet när det ringer

Håller med. Förstår inte problemet bara.

Finns det ingen ringsignal i din telefon?

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...