Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outsourca fängelset


idiot_savant

Rekommendera Poster

Vore det inte bra om vi la ut kriminalvården på entrepenad till Ryssland?

 

Skicka över alla kriminella till ryska fängelser och låt dem ev. komma hem när tiden är avtjänad. Som det är nu kostar de bara pengar och får dessutom lön för att sitta i fängelset.

 

Jag är övertygad om att det skulle gå om bara viljan fanns. Det vore så skööönt att bli av med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, det kostar ju pengar om man outsoursar också, men jag antar at du menar att det skulle bli billigare där, eftersom dom inte har så höga löner ;)

 

Men jag har också funderat på varför man inte privatiserar fängelser i sverige? Jag menar barn, sjuka och gamla går att se som en inkomstkälla för den som vill tjäna pengar. Varför skulle fängelser och dess innevånare vara undantagna? Det finns nog många pengar att tjäna för staten om privata krafter kom in och rationaliserade lite.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Staten tjänar nog ingenting på att sälja ut verksamheten när de sen ändå tvingas gå in med bidrag för att företagen ska kunna behålla standarden på fängelserna.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passande namn...

 

Vad menar du med kriminella? Någon som har begått ett småbrott som ger 1-2 månaders fängelse ska alltså skickas till ryssland. Låter väldigt inhumant och framför allt dyrt.

Man löser inte problem genom att sopa dom under mattan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det ska inte vara nån standard i fängelserna. Det räcker med att de har värme, vatten och 2 mål mat om dagen.

Som det nu är har de bättre mat än skola och äldrevård, tillgång till datorer och gym, och det värsta av allt kabel-tv! Dessutom lön medan de sitter inne...

Vete fan om de inte har DUX-sängar också?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har begått ett småbrott som ger 1-2 månaders fängelse ska alltså skickas till ryssland.
Funkar det inte liksom i motsatt riktning idag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De man verkligen vill bli av med Pedofiler och seriemördare t ex, tycker jag man skall stoppa in i en satellit och skicka ut i rymden.

 

 

/Loon

 

------------------------------------------

Håll aldrig i en katt när någon slår på en dammsugare.

- Okänd -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...