Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Nya fönster i Internet Explorer 6

amsa01

Recommended Posts

Jag skrev in för ett tag sen och undrade hur jag skulle göra för att få nya Internet Explorer-fönster att öppna sig maximerat och inte anpassat. När jag klickar på en länk på en sida så öppnas ett nytt IE-fönster men det är inte maximerat.

Jag har prövat de tips jag fick då tex att maximera fönstret och sedan välja arkiv stäng för att för det skulle bli rätt vid nästa öppning. Detta fungerar tyvärr inte för mig och det är otroligt irriterande.

Det dök plötsligt upp när jag var ute och surfade och jag har inte gjort någon annan förändring själv.

Jag kör Win XP pro och Internet Explorer 6.

Fler tips välkomnas varmt. Tack på förhand.

Tilläggas kan också att jag prövat det andra tipset jag fick. Det vill säga att dra ut fönstret så det blir maximerat och sedan stänga det. Resultatet av detta blir att så länge jag klickar på länkar i originalfönstret (Där länkarna finns) så öppnas det maximerat, men så fort jag stänger ned fönstret och öppnar IE på nytt återkommer problemet.

Hjäääääääääääääälp

Verkar som att det inte finns nån lösning på detta problem för det är alltid samma svar som kommer. Enda sättet att öppna ett IE-fönster maximerat verkar vara via genväg men det har man ju ingen nytta av när man klickar på länkar.

I somras läste jag om ett program som såg till att fönstren alltid blev maximerade. Det hette IE Maximizer eller nåt liknande. Har inte testat det själv men det kanske kan vara nåt...

~ Stefan ~

”Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon.”

Du måste dra ut det till rätt storlek, sedan när du ska stänga det så håller du nere shift.

Funkar alltid för mig iaf.

//Roger

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...