Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem...


bliz

Rekommendera Poster

...har jag med att bränna en skiva med Windows Media Player. Det är en låt som inte vill vara med :-/ Det står i felinformationen "Den aktuella stiftanslutningen använder inte IMemInputPin-transporten" och det säger mig absolut ingenting. Är det någon som förstår vad felet är??

Mvh

Bliz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att det skulle bli mycket bättre om du använde ett brännarprogram istället, typ Nero.

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Roxio Easy CD Creator 5 men vet inte hur man konverterar mp3 till wma där. Det finns en konvertera-knapp men den är gråtonad.. Måste ju göra det för att skivan ska kunna spelas på en vanlig stereo.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nero klarar att bränna direkt från WMA till audio-cd, hur det funkar med ecdc vet jag inte, jag har aldrig använt det programmet.

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast om jag hade wma-filer vore det inte nåt problem. WMP konverterar automatiskt mp3 till wma. Men det är nåt j-a fel med just en låt :-(

Ska iaf kolla om Nero är lättanvänt och kanske kan lösa mitt problem.. Tack för din hjälp :-)

//Christin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte konvertera mp3-filerna. Brännarprogrammen brukar automatiskt se till att det blir rätt format om du väljer att bränna en Audio-CD. Jag är övertygad om att även Roxio klarar det.

 

Om du konverterar ett komprimerat format (mp3), till ett annat komprimerat format (wma), så tappar du bara ljudkvalitet i onödan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...