Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

wml-kod


Blåljus**

Rekommendera Poster

Jag vill få in en bild på min som som bakgrundsbild i min T68. Har ngn. nån bra idé på hur jag skall gå tillväga. Måste jag först skapa en wapsajt och var hittar jag en lättförstådd skola på hur sådan wml-kod skall se ut ?????????

 

/Micke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en rad olika sätt att gå tillväga.

 

För det första måste du formatera bilden så att den passar Ericsson-telefonen. Du måste spara bilden som en GIF-bild med storleken 80*101 pixlar, 256 färger. Annars kommer bilden inte att fungera.

 

För att få över bilden kan du göra något av följande

 

1) Använd IR. Har du en dator med IR-port så är det bara att sätta telefonen i mottagarläge och rikta IR-portarna mot varandra. Telefonen kommer att dyka upp i datorn som ikon och du kan klicka och skicka.

 

2) Använd Bluetooth (Samma som ovan... ungefär)

 

3) Du kan maila bilden till ett konto som du sedan kollar av med telefonens e-postfunktion.

 

4) Du kan lägga upp bilden på nätet och sedan surfa direkt till den. Dvs skriva in URL:en direkt i adressfältet så borde den laddas direkt utan att du behöver göra en separat WML-sida för bilden.

 

Lycka till!

 

 

 

*fluff*

============================

”The future is already here,

it’s just unevenly distributed”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket....jag har lyckats skapa mejlkontot men skall bara fixa bilden i rätt format först. Jag har ju bluetooth o allt sånt där i telefonen men inte till datorn. Jag har däremot en systemkabel för synkronisering....funkar det ???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet faktiskt inte, förmodligen borde det gå. Har du något utforskarliknande så testa att dra och släppa bilden där. Jag har själv aldrig använt någon synk-kabel så jag vet inte hur de fungerar. Dyker telefonen upp som en enhet eller liknande så kan det gå den vägen, annars får du testa mail-varianten... :)

 

 

*fluff*

============================

”The future is already here,

it’s just unevenly distributed”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså....kalla mig dum men hur sparar jag en redan befintlig jpeg-bild i burken till en GIF-bild på 256 färger och 80x101 ?????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med ett bildbehandlingsprogram som Photoshop, Paint Shop Pro, osv. Testa ACDsee som är ett mångsidigt bildvisarprogram. ACDsee hittar du på download.com.

 

 

 

*fluff*

============================

”The future is already here,

it’s just unevenly distributed”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...