Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flera fläktar


TK1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en Intel Celeron 466mhz. Jag har just nu överklockat den till 480. Jag hade den på 528mhz ganska nyss, men då hängde den sej. Jag vet inte om de va för att den blev för varm, eller om de va nåt annat. Men då har jag frågan som lyder:

 

Kan man ha fler än en fläkt på processorn, eller måste jag köpa en ny? Jag har alltså flera fläktar hemma. Den andra är för en celeron 366mhz.

 

//The Killer

---

This... Is the future

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men hur kan man sätta på en extra fläkt då?

Jag kommer inte köpa vattenkylning!

//The Killer

---

This... Is the future

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det plats på kylflänsen för en till fläkt? Då kan du självklart skruva dit en till. Vet dock ej hur stor skillnad det kan göra. På min PII 450, slot 1 processor fanns det plats för minst tre små fläktar bredvid varandra.

 

Men ärligt - större chans till bra kylning som fungerar om du uppgraderar till en ny fläkt med större luftflöde när du ändå är på jakt efter ny kylning.

 

Men jag vet ej om det räcker med bättre kylning för att få din Celeron att gå stabilt i högre hastighet, det får du testa och se.

 

Värmefrågor - vill du vet ahur varm din processor är? Ladda hem MotherBoardManager (MBM). Duktig på att visa temperaturer och fläkthastigheter.

 

/T

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tack för ditt svar! Men jag tror inte at den har någon mer plats för kylning brevid den andra fläkten...

Men nu har jag ändå hittat en köpare till min dator, så jag kan skaffa en ny.

 

En annan sak, om MBM. Jag har redan laddat ner de, för ett tag sen, men jag fick de aldrig att fungera. Mätarna stog alltid på 0 grader.

 

Jag har ett moderkort som är kompitabelt med MBM, så jag förstår inte vad problemet är. HJÄLP!

 

//The Killer

---

This... Is the future

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak, om MBM. Jag har redan laddat ner de, för ett tag sen, men jag fick de aldrig att fungera. Mätarna stog alltid på 0 grader.
Du får kolla att du har valt rätt Sensor. Gå in under temperatures och välj de olika sensorerna, ta Visual och bocka för Display in tray. Verkställ (nere till vänster) efter varje ändring å vänta 4-5 sekunder å se om den ändrar sig.

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

---

förtydligar

 

[inlägget ändrat 2002-12-10 08:51:45 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det funkar ändå einte, fast jag har gjort precis som du sa!

Jag har alla 32st mätarna nere vid startmenyn nu, men alla står på noll!

 

//The Killer

---

This... Is the future

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...