Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mysko teckenfel


Arzenik

Rekommendera Poster

Hej och hjälp !!

När jag trycker på accent-tangenten får jag 2 st accenter direkt, alltså omöjligt att få en över en bokstav. Samma sak gäller det liggande kolontecknet samt taket på tangenten strax under accenttangenten. Jodå, har testat flera tangentbord.Felet finns i alla program, dvs det bör bero på Bill Gates och hans underbara Fönster.

Har någon råkat ut för nåt liknande ??

 

/Arzenik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Voilá

Det funkar utmärkt. Har du någon mjukvara med tagentbordet som du kan installera om. Låter knepigt, hmm. Kan du göra tyskt ü???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med att tryck det liggande kolontecknet, ett klick bara och det syns inte. Tryck sedan bokstaven, då får du tecknet ovanför bokstaven. Samma med de andra två, accent och tak. Åtminstone fungerar det så på mitt tangentbord.

 

á, ò, ë, î

 

 

[inlägget ändrat 2002-12-09 21:37:27 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar men

Nää, det blir lika fel: ¨¨u. Testade med alt 0233 men det blev oxå ´´e. Helmysko ! På datorn jag kör på nu funkar det som det ska:é, ü, â osv

Hittar ingen separat tangentbordsmjukvara nånstans.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det är det som inte funkar på min andra dator. Det blir´´e, ¨¨u osv trots att jag trycker bara en gång på resp. tangent. På den här datorn är det inga problem: é, ü, ã osv.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat det felgivande tangentbordet i annan dator? För att utesluta om felet ligger i datorn eller tangentbordet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det blir precis lika fel med

"alt" + 0233 är det knappast troligt. Men tack för svaren så här långt. Windows är så fruktansvärt tillkrånglat så det kommer nog aldrig att ta slut på nya fel !!

 

/Arzénik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...