Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

domän namn


/ j

Rekommendera Poster

vad menar han med

 

"– Det är ju lite andra regler nu än på tiden när man bara kunde köpa domännamn hur som helst. Vi räknar med att vi kommer över namnet, säger han."

i artiklen om telia sonera http://www.idg.se/ArticlePages/200212/09/20021209093551_CS/20021209093551_CS.dbp.asp

 

finns det nån chans att som privat person få ett domän namn från en sån som bara köper upp en massa domän nman och sitter o trycker på dom för att sälja vidre dem dyrt senare ?

 

/ j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det nån chans att som privat person få ett domän namn från en sån som bara köper upp en massa domän nman och sitter o trycker på dom för att sälja vidre dem dyrt senare ?

 

Jag har för mig att du blir tvungen att lämna ifrån dig domännamnet om du inte kan bevisa att du har köpt det för att bedriva ordentlig verksamhet där.. alltså om du bara köpt domännamnet (teliasonera.com) för att kunna sälja det dyrt till ett företag (teliasonera) kan du bli tvungen att ge bort det istället.

 

Luddigt förklarat..

 

Vet dock inte hur det är för privatpersoner.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej ., för jag har ett jobbigt familje namn, där nästan alla .com, . net, .nu o allt är upptaget förutom en, där det bara står typ

"är du intresserad av att köpa denna domän kontakta bla bla" och han ville ha sjuka pengar ...

/ j

 

[inlägget ändrat 2002-12-09 16:03:05 av / j]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är så att det krävs att namnet är ett varumärke (trademark) för att man skall kunna kräva namnet av den som har registrerat det.

 

Frågan är dock hur det gäller om Teliasonera.com registrerades långt innan sjävla företagsnamnen ihop blev ett varumärke...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...