Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASP funktion för XML


The Gun

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har en sajt där kunderna har personliga konton på...nu är det så att jag skulle vilja att kunderna ska kunna skicka sms från min sajt.

 

Problemet uppstår när dem ska skicka tidsbestämda sms och sedan ska ta bort eller ändra dem.

Om t.ex. en kund vill lägga in ett sms som ska skickas nästa vecka...och sedan blir mötet ändrat och då vill han ta bort sms:et som är köat hos vår leverantör, eller ändra i sms:ets tid. Eftersom alla sms läggs på vår SMS Logg hos vår leverantör måste man sköta det med XML. Vår sajt är uppbyggd med ASP och jag kan inget om XML....

 

Det svar jag fick från vår leverantör va:

Det enda sättet att programatiskt avbeställa ett tidsstyrt SMS är via vårt XML-gränssnitt.

 

Så här långt har jag kommit...vad är det som fattas ni som kan?

 

<leverantörens namn_sms_request>

<auth username="ausername" password="apassword" />

<request type="cancel" msgid="1" />

</leverantörens namn_sms_request>

 

Så nu undrar jag om det är någon som vet vilket ASP funktion man ska använda sig av för att radera sms från vår leverantörs databas.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad du är ute efter!

 

Vill du kunna skicka den kodbit som du skrivit ihop, så kan du använda dig av MSXML (om jag inte har helt fel).

 

XML är ju bara text, så det kanske går att skicka som en querystring? Allt beror på hur er leverantör tar emot XML koden, kanske via SOAP och webservices?

 

Hur gör du när du lägger till ett SMS då? Använder du inte XML då?

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...