Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nvcpl.dll kan inte laddas??


Copy Con^Z

Rekommendera Poster

Jag har ett litet problem, sen jag installerade sp 1 så får jag upp ett felmeddelande vid varje omstart. Där står det att Modulen Nvcpl.dll inte kan laddas. Är detta ett vanligt fel? Det är en fil som har hand om grafikkortsinställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det har jag inte gjort, har sparat det som en sista lösning om jag inte kan fixa det på annat vis.

Är mest intresserad av att höra om detta är ett vanligt problem eller om det bara är jag som råkar ut för sådana dumheter efter sp1 :-).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"har sparat det som en sista lösning om jag inte kan fixa det på annat vis."

Det är väl ingen större operation att avinstallera och reinstallera. Det gör jag varje gång det kommer nya grafikkortsdrivrutiner. Vilket hänt ett antal gånger detta år.

Och vill du själv inte hämta nya drivrutiner, kan du köra Windows Update och där få senaste WHQL-drivrutiner version 40.72.

 

Cpl i filnamnet tror jag står för Control panel. Har du Nvidia nView skrivbordshanterare i Kontrollpanelen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Och vill du själv inte hämta nya drivrutiner, kan du köra Windows Update och där få senaste WHQL-drivrutiner version 40.72.

 

De finns i det utförandet på NVIDIA:s hemsida. Tankade hem de för en vecka sedan och då fanns bara den versionen du beskriver.

 

Nu hann jag inte mer än att installera dessa så kom det ut nya. ;)

 

Vet inte hur ofta de släpper nytt?

 

Jag har inte några större problem med de drivisarna som de släppte i november 2002, så jag låter mig nog hållas med dessa så länge.

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det är väl ingen större operation att avinstallera och reinstallera."

 

Det stämmer, det är inget större meck, gjorde det på fikarasten innan så nu funkar det klockrent.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...