Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är Netscape 4.5 sämre?


Sven Palm

Rekommendera Poster

Jag hade Netscape 4.05 tidigare, och jag tyckte att den var "stabilare" än 4.5.

Får fler "frysningar" nu än tidigare.

Nån annan som upplevt detsamma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte provat någon annan Netscape än NC4.05, men att den skulle "frysa" kan jag svårligen dra mig till minnes.

Däremot ramlar hela Communicator-paketet med Composer, Messenger m.m. som ett annat korthus titt och tätt.

Vis av skada, har jag lärt mig att SPARA ofta när jag använder Composer och Messenger för rätt vad det är påstår NC att jag gjort nåt "illegalt" och "closar". Men det verkar hänga samman med något för snabbt musklick i nån process eller att jag oavsiktligt dubbelklickat i nån fönsterhantering.

Har fått för mig att Composer brukar bli förbannad och rasande (hi,hi) också om jag försöker deleta på en rad där inget finns att deleta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte 4.5 är bättre... och jag har dessutom pratat både med Mac och PC nissar som sagt samma sak. Massor med frysningar, krasher med mera. En kille fick till och med installera om hela windows 98 för att Communicator 4.5 lyckades korrupera hans systemfiler. Jag degraderade till NS Communicator 4.05.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att läsa att det finns fler som delar min uppfattning.

Vad som jag tycker är bra i 4.5 är Personal Toolbar Folder som ger en "tryckknapparna" tillbaka som fanns i 3.X

(jag hade ett program som kunde ändra på innehållet i de knapparna, Navigator knappredigerare 1.3.3)

Nu behöver man bara lägga sin mest besökta sajter i Toolbar Foldern. Jag har nöjt mig med 8, kanske kan man klämma in någon mer..

 

I övrigt om 4.5 så är det mycket jag inte begriper mig på att använda. Klarar mig gott ändå....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...