Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

geforce2 är bäst just nu...


dudek

Rekommendera Poster

...vilket iof är en lögn. Jag har en sådan rackare just nu, men vill ha nytt kort.

Det är viktigt att det ska klara av krävande spel och ge bra tv-bild. Chaintech ger kass bild med sitt GeF4Ti, men är andra märken bättre? Hur funkar t.ex. Inno3d?

Eller är det lika bra att köpa ett Radeon?

Jag har inte råd med något över 2500 kr. Tyvärr. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte nyligen upp mig från ett Geforce 2 MX400 till ett Radeon 8500, det gjorde en fantastisk skillnad. Jag kan nu köra alla spelen med max detaljer och hög upplösning och kortet kostade inte mer än 1400!

 

Personligen så tycker jag att radeon verkar vara ett betydligt bättre köp än geforce.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chaintech ger kass bild med sitt GeF4Ti, men är andra märken bättre? Hur funkar t.ex. Inno3d?

Eller är det lika bra att köpa ett Radeon?

Jag har inte råd med något över 2500 kr. Tyvärr. :(

 

Jag väntar på Radeon 9500 pro. :) Hoppas det blir så bra pris som folk säger, och - framför allt - att de kommer att gå att få tag i!

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När verkar det som att 9500 släpps, och vilket pris blir det?

Har hört efter jul och för ca 2500. Priset är ok, men vet inte om jag har lust att vänta. Alldeles för trött på det gamla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nyss en liknande fråga i den här tråden.

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=369302

 

Fick länk till denna tråd.

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=365026#367136

 

Jag har samma problem som du att jag är trött på mitt gamla, det är ju antikt nu =)

 

Tillägg: Det kanske är olika för 9500 och 9500 Pro. Eller du kanske menade generellt...

 

~ Stefan ~

 

”Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon.”

 

[inlägget ändrat 2002-12-09 13:32:19 av Stefan K]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni köper ett 9500 kort se till så ni får Pro versionen och inte den vanliga. Det skiljer markant mycket i prestanda

Antingen 9500 Pro eller inget så att säga. Frågan är bara när det kommer. Men avvakta kort köpet än så länge rekommenderar jag

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...