Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går ej att ladda ner..........


Birdman

Rekommendera Poster

Hej

Har ett stort problem med att det inte går att ladda ner program från internet....Har återställt alla säkerhetsinställningar och kopplat ur antivirusprg. Men det går lik förbbbannat inte att ladda ner några prg exempel:http://members.chello.se/album/download/Windows/VM/jalbum.exe. Det går inte att ladda ner länken ovan som exempel. Men i samband med att man försöker ladda ner så kommer det en " disk med en snedböjd röd pil fram i det vänstra nedre hörnet " Men om man söker på min hårddisk så finns det ingen fil med det namnet....Samma problem är det med download.com kan inte ladda ner något prg samma visa med znet....Hur kan man kolla om routen har blockerat något:::::har ni tipppssss....

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du på länken högerklickar och väljer Spara mål som.../Save target as...

Kan du då ladda ned det ?

 

Men i samband med att man försöker ladda ner så kommer det en " disk med en snedböjd röd pil fram i det vänstra nedre hörnet "

Hur då snedböjd? Vad är det som kommer och var ? ;)

 

Är det windows du har ?

 

Har du någon brandvägg igång ?

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en raute....det är en nedladdningspil som går in i en hårddisk....jag har Win 2000

 

Har du något tips

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Repeterar frågan:

Om du på länken högerklickar och väljer Spara mål som.../Save target as...

Kan du då ladda ned det ?

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan högerklicka och spara som, ex bilder och sådant det går alldeles utmärkt...Har konstaterat att det är inte routen som stoppar något för den andra burken går det utmärkt att ladda ner på. Det måste vara någon inställning någonstans....

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IE 6.0

Norton

Brandvägg i routen "IP Sharing"

Brandväggen i routen kan inte vara något krångel med pga att den andra burken så går det att ladda ner...

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Du har kanske råkat installera flashget. Stor röd pil, nånstans, kommer inte riktigt ihåg.

Då kanske alla filer hamnar i flashgets bilbliotek.

Testa att avinstallera om du har det programmet.

 

Gurkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...