Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hacking sida...


pepino

Rekommendera Poster

Jag har gjort en liten hacking sida där man kan försöka å hacka lite, (ungefär som try2hack.nl) Kan inte någon med skills testa den för å se om det funkar som det ska å lite sånt, plusa att jag vet inte om levlarna är i rätt ordning, det kan va så att level 4 är lättare en leve3 osv...

 

http://geekplanet.net/lev/level1.htm

 

/Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte nog det var nästan lite för enkelt. Tog väl en dryg minut att ta sig igenom.

 

Tittade dock inte så noga på vad dina program gjorde eftersom man ändå fick upp url:en i klartext.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Dåligt att man måste ha Mozilla...

 

Du måste inte ha någon webbläsare alls. Det är faktiskt enklare utan :-)

[inlägget ändrat 2002-12-08 23:31:12 av Thomas Tydal]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste inte ha någon webbläsare alls.

 

Ojojoj, kan redan ana hur svår de nästkommande nivåerna är :) Ingen webbläsare? Hur då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

va ju inte så lätt.. klara bara level 1.. =) hehe.. ingen som har lust att lägga ut en Walktrough lr nått?

 

_

///// Chriller

________________________

Your Shadow In The Darkness

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, man måste då veta hur en webbläsare bär sig åt för att hämta en sida.

 

Det som händer när du exempelvis skriver in adressen geekplanet.net/lev/level1.htm är att webbläsaren öppnar en anslutning till geekplanet.net på port 80. Därefter begär den att få sidan /lev/level1.htm. En sådan begäran ser ut så här:

 

GET /lev/level1.htm HTTP/1.1

Host: geekplanet.net

 

Därefter en massa information om din webbläsare som egentligen inte behövs, men som skickas ändå. På min hemsida, närmare bestämt http://www.tydal.nu/se/security/whoami.phtml kan du se all information som din webbläsare skickar (under "Övrig information som din dator ger"). Bland dessa rader finns en som börjar med User-Agent och där talar din webbläsare om vad den heter och vilken version den har.

 

Men vi backar tillbaka lite. För att öppna en anslutning till en dator kan du använda programmet telnet. Tryck på Start, Kör och skriv:

 

telnet geekplanet.net 80

 

Detta ansluter dig till geekplanet.net på port 80. Därefter skriver du in begäran enligt ovan och trycker enter två gånger när du är klar. Observera att standardinställningen i telnetprogrammet är att du inte ser vad du skriver och att du inte kan backa.

 

När den andra datorn har mottagit din begäran skickar den antingen över sidans html-kod eller så får du ett felmeddelande.

 

Vill du säga att du är en viss webbläsare är det bara att du börjar en rad med User-Agent: och skriver webbläsarens namn därefter. Vill du tala om att du följde en länk från en viss sida börjar du en rad med Referer: och skriver sidans adress därefter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

hehe.. det var en ordentlig beskrivning.. ska sätta mig ner o gå in i detalj imorgon.. men nu ska jag sova..

_

///// Chriller

________________________

Your Shadow In The Darkness

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är detta ett skämt?

Det är ju en ripoff (typ) av try2hack..

 

Barnsligt enkel dessutom..

 

"Good work, no more new levels. If you want to make a new one send a mail to me, henrik@xxxxa.nu"

 

Några synpunkter..

 

När man kommer till lvl5 så säger länken download level4.zip (skulle varit level5.zip, bara för att vara petig)

 

Det är för enkelt, det ska krävas mer än en hexviewer för att slå alla levels, det är ok med en hexeditor på en av levlarna men inte som högsta svårighetsgrad.. *Lite besviken*

 

Annars som jag sagt tidigare så är sånt här kul att pyssla med, lite jul knep å knåp ser vi fram mot..:-)

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har helt missat den här tråden.

Jag hade inte kommit vidare utan Tydals User-Agent-tips iofs, annars var det inte så himla svårt.

Sen hade det som sagt inte varit fel med lite varierande problem.

 

Trevligt julknåp annars.

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...