Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DivX till VHS?


TK1

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar om någon vet hur man kan få DivX-filmer till VHS-filmer? Om man behöver någon hårdvara, sladdar m.m?

 

Jag har ett GeForce 2 400MX TV-out. Räcker de med att man kanske kopplar datorn till TV:n med tv-out och sedan spelar in med vieon på AV?

 

//The Killer

---

This... Is the future

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla från ljudkortets TV-out till Videons Video-IN (eller scart).

 

Sen är det bara att spela in.

 

Du kan även koppla från videons Video-out till TV'ns video in så kan du se på filmen samtidigt som du spelar in den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde kunna fungera det du beskriver. Många TV-apparater sänder vidare den aktuella mottagningen via eventuell SCART2 kontakt. Testa och se.

 

Annars kan du koppa direkt till SCART ingången på videon Gäller dock samma problem där som vid kontakt med TVn. PAL/NTSC, komposit/S-video...

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej!

Men hur ska jag göra då?

 

Ska jag ta och koppla från TV-Out på G-kortet till scart på videon? Plus att med en AUX-kabel från ljudkortet till scart på videon (jag har alltså en sån scart med tre st intag på (video, ljud left, ljud right))? Sedan från videons tv-uttag till TVn? har jag rätt?

//TK

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett litet problem till...

Och det är att jag inte kan använda TV-tool! Det går bara inte att få bild på TVn! Hur gör jag då!?

//TK

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör du för att få bild/ljud på TVn?

Samma procedur för att få bild/ljud på Videon.

 

Om nu bara videon klara den TV-standard datorn sänder så ska det fungera.

 

Testa! Har du problem så finns vi kvar..

 

 

/T

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...