Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

aaaa.....


pepino

Rekommendera Poster

Nu är typ loopias alla servrar nere, man kan inte skicka mail, ta emot mail, typ massa sidor som jag vet ligger där funkar inte, å inte ens deras egen sida funkar, jag bara hatar dem, ha aldrig loopia...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha ;)

 

...deras hemsida fungerar nu - men svarstiderna ligger på flera sekunder, segt :)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från loopia.se:

Loopia och våra servrar fick idag förmiddag ett avbrott pga. en DOS-attack mot vårat nät. Nätet blev så hårt belastad att lite eller ingen trafik gick igenom under attacken. Klockan 12 lyckades vi med hjälp av Tele2 spärra oss mot denna attack och allting fungerar som vanligt igen.

 

Ciao,

Anders

 

[inlägget ändrat 2002-12-08 14:44:18 av Anders N]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det var tråkigt - men jag måste väl få avskriva mig eventuellt ansvar åtminstone - det var inte jag! :)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Är det bara jag som tycker att loopia är dyra. Det är lite jobbigt att de inte skriver priserna med moms, man blir ju lurad och tror att de har bra priser...

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Hmm... nån som vet någon ISP som HAR säkerhetskunskaper? (Tele2 har det uppenbarligen, men deras support är hjärndö)

 

/G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro fan att man blir lurad, när jag köpte mitt konto stod det att det kosta 553 spänn för de hade sommarbilligt, men sen kom det startavgift å skatt ju, å sen nästa år så fick man inte det priset vilket det inte stod något om. så då gick det ju på över tusenlappen plus domänen då. Å surt säger jag bara.

 

Var någonstans kan man lära sig göra dos atacker? Snacka om att jag tänkter testa...

 

[inlägget ändrat 2002-12-08 17:14:38 av Pepino]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson skrev:

Är det bara jag som tycker att loopia är dyra. Det är lite jobbigt att de inte skriver priserna med moms, man blir ju lurad och tror att de har bra priser...

 

Min erfarenhet är att dem flesta webbhotell skriver sina priser utan moms.

 

/Johnny - Över 400 (o)seriösa inlägg!

GOD JUL!

http://www.johnnyronnberg.com/nejtillemu - Gör din plikt och rösta nej till EMU!

http://www.johnnyronnberg.com/weise - En levande legend!

http://www.johnnyronnberg.com/fuglesang

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att Loopia är direkt dyra faktiskt - ligger på vad de flesta schyssta webhotell vill ha. Sedan är det väl diskuterbart huruvida jag anser att Loopia är ett schysst webhotell eller inte, men direkt dyra är dom juh inte (ok, för min uppnådda bandbredd mot dom är dom kanske det ;)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Jag har i och för sig inte så mycket erfarenhet på området men de flesta jag har kollat in har anget moms eller iallafall haft två kolumner, en med moms och en utan. Det beror lite på vilka de vänder sig. Om man har privatpersoner som "målgrupp" så måste priset skrivas med moms enligt en viss lag!? (kommer inte på vad den heter)

 

Jag är en fattig tonåring och har inte råd att betala för mycket för webbhosting =)

 

Jag tycker att loopia tydligare ska utmärka sina priser. De är nästan vilseledande...

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...