Just nu i M3-nätverket
Jump to content

messenger

peråke1

Recommended Posts

Du kan ta bort Windows Messenger i Lägg till/Ta bort program och Lägg till/Ta bort Windowskomponenter. Om Windows Messenger inte finns där går du till C:\Windows och inf-mappen. Där finns sysoc.inf. Leta åt

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7. Ta bort hide, men lämna kommatecknen. Då ska raden se ut så här:

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Spara lämna. Sedan så dyker Windows Messenger upp i Lägg till/Ta bort Windowskomponenter i Lägg till/Ta bort program. Och då är det bara att avinstallera.

Om du inte vill avinstallera kan du välja att inte starta samtidigt med Outlook Express. Outlook Express-->Verktyg-->Alternativ-->Allmänt. Där finns under Allmänt en ruta att bocka ur. Rad 4.

Titta också i autostartande program. Skriv msconfig i Kör i Start-menyn och sedan fliken Autostart. Messenger heter där msmsgs. Bocka ur.

Men det är inte säkert att du blir av med ditt autostartande Messenger även om du väljer de två sista alternativen. Microsoft har gjort det svårare än så. Men enklast är att avinstallera enligt första metoden, såvida du inte har för avsikt att använda det.

Sedan så dyker Windows Messenger upp i Lägg till/Ta bort Windowskomponenter i Lägg till/Ta bort program

Nej, tyvärr så hjäper det inte att göra så för mig.

Att ta bort Messegner i autostart hjäper inte heller.

Vad sjutton gör jag?

Att helt enkelt ta bort mappen Messegner känns ju inte riktigt rätt...

->Mvh Yeppe<-

-Patrik Johansson-

Testat att ta bort messenger.exe?

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

Testat att ta bort messenger.exe?

Nej, det blir sista utvägen. Det fungerar att göra så vet jag, men det är ju inte riktigt rätt.

->Mvh Yeppe<-

Fungerar det verkligen inte att göra som Maratonmannen säger??? Det fungerar för mig iaf (XP Pro)

Nej, det går inte. Vet fler som har samma problem, så jag är inte ensam (XP Home).

Annars kan du ladda hem det lilla och väldigt användbara gratisprogrammet XP-Antispy:

Skall testas!

->Mvh Yeppe<-

Tack Maratonmannen!

Jag använde metoden längst ned på länken du angivit, "Windows Messenger 4.5 or Later on Windows XP Home Edition-Based or Windows XP Professional-Based Computers"

Det funkar perfekt. Nu sliper jag att MSN 4.7 startas. Tack!

->Mvh Yeppe<-

"Tack Maratonmannen! Det funkar perfekt. Nu sliper jag att MSN 4.7 startas. Tack!

Alltid kul att få hjälpa till.

Det var mest en chansning som jag la ut den länken. (Svaren på många problem finns i Microsofts databas, bara att konstatera).

För mig har det alltid fungerat med sysoc-metoden. Och jag har gjort det närmare 10 gånger.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...