Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra Webbhotel?


Zero1

Rekommendera Poster

Jag håller med. Rekommenderar också Aleborg. Den har jag min hemsida på som släpps om 13 dagar! :)

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte prövat något av dem (har faktiskt inte ens hört något varken negativt eller positivt om dem heller), men de har rätt hyfsade priser. Så har man inte så stora krav på tillgänglighet så kan de kanske vara något:

http://www.webplats.org/webhotell.htm

http://www.webb-hotellet.com/

http://www.webhotellet.org/

 

Annars har man ju även

http://www.space2u.com/

billiga så länge man inte vill ha tillgång till databas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.netintense.com - oxå suveräna under två års tid. Och till skillnad från Loopia har dom support även utanför kontorstid. Det fånigaste var när en Loopiaserver gick ner en fredagskväll - gissa om man varken fick svar eller fixad server förräns måndag förmiddag.. nej tack till Loopia ;)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Detta är någonting jag inte upplevt, jag får alltid svar när jag e-postar Loopia. Alltid inom 24timmar, men oftast redan inom 5 till 10 minuter. Detta även om det är en lördag eller en söndag.

 

Min hemsida har dessutom aldrig råkat ut för det du beskriver?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä loopia är faktiskt inte så bra som alla säger (å som jag sagt) så jag håller med dig wey, de svarar heller inte ibland på mailen man skickar, åså cpar de med uppsägning å grejer...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åsså deras (!)/&(/&¤# nya kundzon tror jag inte finns, typ du är mutad för att värva kunder eller nåt sånt för jag har samma gammla kunzon...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, de lyckades slarva bort vår uppsägning, bara det var ett gott tecken på 'vi bryr oss inte'-tänkandet... ...och så svarar de så långsamt på mail, flera dagar tar det ibland - och inte löste det problemet med deras servrar heller.

 

Tydligen har dom någon form av övervakningssystem som startar om hela servern om den börjar läcka minne. Detta innebär 10-20 minuters nertid när det händer. Och detta hände nästan varenda kväll runt midnatt - helt bisarrt. Spelade ingen roll hur mycket man påpekade detta, det enda svaret man fick var 'vi har meddelat kunden som fått servern att gå ner om situationen, ajöss'...

 

Detta höll alltså på i ett år - kanske inte så konstigt att dom inte orkade svara på mail där man klagar på ett problem dom inte verkar kunna lösa :/

 

php_pro verkar värvad av dem ja, men det kanske har att göra med att php_pro kör med deras linuxservrar istället?

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Perino,

 

För det första så är Jolt Cola lätt godare än Coca Cola.

 

För det andra, jag är en av deras kunder som blivit flyttad till deras nya kundzon. Såldes finns den. Hur länge har du varit kund, dom flyttar alla kunder server för server och börjar med deras första kunder först.

 

Alla nya kunder kommer in där direkt, detta gjorde en vän till mig som nyligen beställde ett konto. Måste även säga att systemet knäcker.

 

Jag har tidigare varit kund på FSData och på Netintense men där fick jag inte lika snabb support som jag får nu. Loopia är blixtsnabb på att svara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha något billigt är detta väldigt vettigt:

 

http://www.b-one.nu

 

Är det bara jag som tycker att det där verkar vara för bra för att vara sant?

 

Speciellt med tanke på att man för 45 skr/månad för följande:

 

* 300 MB

* obegränsad trafik

* obegränsat antal POP3-konton

* 2x100 MBit uppkopplingslina

* servrar i danmark

 

Någon som har erfarenhet av B-ONE?

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

 

[inlägget ändrat 2002-12-07 18:24:49 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, inget slår jolt, iof designen på burkarna är fula...

 

Jag regga konto fr ett och ett halvt år sedan. En annan sak är att supporten skriver på ett tjurigt sätt, jag har ett konto på shell.linux.se å där svarar de mitt i natten å är hur trevliga som helst i breven. Även efter sjunde mailet på två timmar. Loopia hade ju inte ens svarat på breven.

 

Så www.shell.linux.se / burken.nu är bra för man får ob. trafik och lagring för 299:- i månaden + skit bra support. Slå det loopia... (iof lite seg server kanske men va f*n...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så är Jolt Cola lätt godare än Coca Cola.

 

Nej, nej, nej - nothing beats the feeling of the real thing! ;)

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

”Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig.”

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har värsta samlingen av Jolt Cola förpackningar. Måste säga att dom flesta e fula men det är det som gör drickan till vad den är, smaken har väll en viss betydelse den också ;)

 

Måste bara klargöra att jag inte debatterar för någon räkning, men jag måste ändå säga att jag inte känner igen det ni skriver. Jag har bara hört och upplevt gott om mitt webbhotell Loopia.

 

Måste även berätta att jag före min tid på Loopia låg på Netintense och FSDATA.

 

Jag flyttade från Netintense för att alla deras servrar låg nere över en halv vecka pga. En orkan i USA där dom tydligen har sina servrar.

 

Jag flyttade från FSData för dom slarvade bort min hemsida i någon typ av datorhaveri där 5000kunder drabbades *jag var en av dom*.

 

Shell.linux.se låter kul? Jag ska nog även testa ett konto på hos dom om det bara är 290kr/år? Ska nog lägga dit syrrans sida?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag flyttade från Netintense för att alla deras servrar låg nere över en halv vecka pga. En orkan i USA där dom tydligen har sina servrar.

 

Jag vet inte hur det var då, men i dag står alla deras servrar placerade i Sverige.

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

”Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig.”

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom på ännu en nackdel med Loopia som jag störde mig på - bandbredden - den var värdelös för oss som sitter med BBB. Tanka upp 10MB filer vid en stor uppdatering var inget kul - tog flera minuter... mot NetIntense servrar är det inte ovanligt med 1MByte/s och en uppdatering tar då ett par sekunder istället, bra för den otålige. Även över http går det lika snabbt (ska strax lägga ut en 'liten' 3D-film på hemsidan så får vi väl se hur det går den här veckan ;)

 

Har inte kollat vart Loopia har sina servrar, men om dom har dessa där kontoret ligger (Västerås?) är det ännu mer skumt att vi har så dålig kapacitet mot dem ;)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

[inlägget ändrat 2002-12-07 19:34:14 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Västerås
Ja, de säger det ja...

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Weyland,

 

Måste bara fråga dig, hade du samma uppkoppling då som nu för jag ladda ner hela min mapp 49MB från Loopia nyss och det gick som tåget … snabbt snabbt.

 

Allt fungerar snabbt och bra för mig. Men det är väll så, företag förbättras och det är bra.

 

Dessutom så har Loopia över 30 servrar vad jag kan se när jag kolla upp deras olika IP-nummerserier och sedan pingar dom för svar. Du kanske låg på en av deras äldre servrar?

 

Apropå ingenting, dina 3D filmer, finns dom så man kan ladda ner o titta på dom. Har själv pysslat en del med 3D men bara på amatör nivå.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorå, samma lina från BBB som alltid - å med tanke på hur nära Västerås ligger är det än mer bisarrt - men supporten hade inget bra svar på det heller (när dom väl behagade att svara - å inte lät dom särskilt trevliga heller, om man läste mellan raderna). Dessutom var det inte särskilt länge sedan heller...

 

Jodå, på väg ut - henke sitter å pysslar med ljudspåret som vi andra inte direkt diggar, så det kanske tar några dagar - men räkna med om en vecka på flowersfx.com.

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

[inlägget ändrat 2002-12-08 00:10:35 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Weyland,

 

Vad är BBB? För jag förstår inte, jag har själv varit kund hos Loopia i ”evigheter” och hastigheten har alltid varit snabb.

 

Dom har dessutom alltid svara snällt och snabbt på alla mina frågor. Jag gjorde ett test idag och fick svar på två ”dumma påhittade frågor” inom ramen av 30 minuter. Det tycker jag är bra?

 

Ang. dina 3D filmer, har du några som du redan har laddat upp?

 

Stackars henke som får skäll för sitt ljud *hehe*

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...