Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installation av Office i XP


/Christer

Rekommendera Poster

Efter en del problem med Office så valde jag att ta bort Office för att sen göra en ominstalla- tion. Jag hittade inga alternativ för installation av enbart Office och en ominstallation ( = "uppgradering") av XP installerade inte Office! Så nu står jag utan Word, Outlook ...!

 

Hur gör jag för att installera Officefilerna utan att göra en "ren installation" av hela XP?

 

Hälsningar

Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade inga alternativ för installation av enbart Office och en ominstallation ( = "uppgradering") av XP installerade inte Office!

 

Förstår inte riktigt dig. Installerar du från en vanlig Office XP-skiva??? Du kan installera delar av Officepaketet. Det kan du välja i början av installationen. Är det så att gamla versionen ligger kvar??

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-12-06 17:44:09 av lillen_009]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, lillen_009, jag installerar från en vanlig XP-skiva. Men inte fick jag någon valmöjlighet i början av installationen, den bara malde på... Jag hade då valt "uppgradering". Kanske kommer dyker det upp andra valmöjligheter om jag väljer det andra installationsalternativet ("ominstallering" ?) men finns det då inte risk att diverse inställningar försvinner? Den "gamla versionen" (eg. den samma som ska installeras) avinstallerades mha Windows installationsprogram så den lär ju inte ligga kvar.

 

Hälsningar igen

Christer

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har avinstallerat gamla versionen så har du ju tagit bort de flesta inställningarna och kan därför installera om hela paketet. Detta brukar vara bättre och då SKA du få välja vad du vill installera.

 

Om jag förstått dig fel - vilka inställningar syftar du på?? Office har du tagit bort medvetet och Office påverkar inte Windowsinställningarna. Avinstallera det som du har nu och kör en ominstallation så ska det fungera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...