Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Val av grafikkort!

Bravo

Recommended Posts

Tjena!

Snart är det jul och då hade jag tänkt att önska mig ett nytt grafikkort, frågan är bara vilket... ;-)

Valet står mellan ett Geforce 4 Ti4600 och ett Ati R9700 (vanliga inte PRO). De kostar ungefär lika mycket men vilket kort ska jag önska mig?

I vissa tester har ti4600 framstått som bättre och tvärtom. I vissa tester har R9700 framstått som bättre. Är R9700 kanske en investering för framtiden?

Tack för svar

//Andreas

Hm att ett radeon9700 vanlig kostar lika mycket som ti4600 är jag lite osäker på. Vad är skillnaden? 200-300? Kör med ett radeon9700 vanlig. Kolla länken på tomshardware så märker du prestanda skillnaden

Jag har letat lite, vart köper man ett R9700 non-pro (eller ett 9500 för den delen)?

--

.Wey

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

Klart att du ska skaffa ett Radeon 9700 pro. Kollade på pricerunner och jämförelsen visade att det billigaset pro var billigare än det billigaste utan pro. Har nog med tillgängligheten att göra.

Så kör på ett pro tycker jag.

/JANspeed

Det har jag lite svårt att tro janspeed, det billigaste 9700 non-pro kostar juh 3000kr - det billigaste pro kostar enligt pricerunner 4000kr. Det är rätt så stor skillnad.

..å den enda jag hittar som säljer non-pro är komplett.se - å de är både obekräftade å olagrade för evigt typ :/

--

.Wey

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

Ah, sorry. Jämförde ett ATI 9700 pro med ett ATI 9700 utan pro och dessutom retail. Hittade inga fler icke Pro då. Men nu verkar ju Sapphire finnas också.

/JANspeed

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...