Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bonzi-Buddy


Johan Stenström

Rekommendera Poster

Johan Stenström

Vad är Bonzi-Buddy för något? Jag lydde uppmaningen att uppgradera BearShare till en senare version och när jag skulle starta mitt nya program kraschade det. Jag läste på deras support-sidor att det i vissa Windows-versioner kunde krascha, men de arbetar med problemet. Då tittade jag på Gnutella efter andra program och valde då LimeWire. Det funkar bra. Men vad som överraskade mig var att det fanns en massa andra program och en massa reklam. Bland annat Bonzi-Buddy som jag har hört är virus. Jag både virusscannade och använde Ad-Aware och det hittade Bonzi-Buddy.url, vilket det rensade bort. Frågan är egentligen: Vad är Bonzi-Buddy? Är det ett spion-program eller ett virus eller en mask?

 

Hälsningar Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Johan!

Bonzi-Buddy är ett program - ett spywares. Ett riktigt lurt program.

Om du går in på "hans" hemsida (http://www.bonzi.com/bonzibuddy/bonzibuddyfreehom.asp) står det:

¤ I Search

¤ I Sing

¤ I Download

¤ I Schedule

¤ I Tell Facts

¤ I Laugh

¤ I Browse

¤ I E-Mail

¤ I Talk

 

Visst låter detta faktastiskt? Jo, men de har glömt att berötta att de samlar information från din dator och skickar det till en speciell adress. Den installerar även trojaner med de förädiska namnen explorer.exe och dlder.exe. Programmen uppför sig till stor del som ett virus.

Det är extra förädiskt eftersom de vänder sig till barn.

 

Lycka till och ta bort det. Och angående ditt användande av BearShare rekommenderar jag dig att använda dig utav Kazaa Lite istället. Där hittar man fler filer, det går snabbare och där medföljer inga spywares.

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Stenström

Tack för den informationen. Jag skall nog byta program i helgen och hoppas att Bonzi.Buddy aldrig hann installera sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...