Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lösen?


Stoffe eskimå

Rekommendera Poster

Stoffe eskimå

Har installerat om Windows på en av datorerna. Och om jag ska in på den via den andre datorn, i nätverket alltså, så säger den att det krävs lösenord och så kan jag fylla i ett lösenord. Vad är detta? Det ska ju inte vara något lösenord och jag har aldrig valt något. Hur plockar jag bort detta?

Bägge datorerna kör med XP.

 

[inlägget ändrat 2002-12-05 21:55:55 av Stoffe eskimå]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den försöker logga in med det användarnamn/lösenord som du använder på din dator.

 

Det enklaste är att skapa ett konto med samma namn och lösenord på den andra datorn.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoffe eskimå

Jaha. Men grejen är den att den har inget användarnamn och lösenord... Så då finns det ju inget att logga in med...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, om du kör Windows XP så _har_ du minst ett konto du loggat in med.. automatiskt eller inte.

 

...och om du vill ansluta till en annan NT-dator så måste det finnas ett konto på den oxå som du kan logga in på.

 

Om båda datorerna har ett konto som heter 'admin' med den ena har lösenordet 'sune' och den andra lösenordet 'stina' så får du juh problem, alltså kommer det upp en ruta där du kan ange det lösenord som gäller för den datorn vars resurs du vill komma åt.

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 2 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...