Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

test mysql och postsql


sami

Rekommendera Poster

Hej

Jag ska testa Mysql och Postgresql på så sätt att skapa 1000 rader i båda och jämföra och kommer fram till vilken är snabbare tex: någon liknande resultat som PostgreSQL:3.613 sek

MySQL:0.086 sek.Men jag vet inte hur man skapa 1000 rader finns någon program eller script för att testa .jag blir tacksam om ni hjälper

sam

 

/sami

/sami

/sami

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att döma av dina siffror så har du förutfattade meningar om Postgresql! Nåväl, för att lägga in 1000 rader i en databas så skulle man ju t ex kunna skriva en liten trudelutt i perl (mha DBI-paketet) som gör detta. Jag hoppas dock att du inser att det finns betydligt fler aspekter på databasprestanda än att lägga in rader?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länken du hänvisar till är ett par år gammal, och det har ju hänt en del sedan dess. Det finns en jämförelse mellan mysql och postgresql på

 

http://www.phpbuilder.com/columns/tim20000705.php3

 

men den är också ett par år gammal, och en del av de problem som beskrivs det finns inte längre. Men jag skulle ändå tro att det slutliga valet mellan mysql och postgresql inte handlar om prestanda, de är alltför olika program för det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...