Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dreamweaver MX...


highanddry

Rekommendera Poster

Hej,

Har installerat Dreamweaver MX och är mycket nöjd med de uppdateringar som gjorts från version 4. Dock har jag en del funderingar. Är det någon annan som har problem med att MX verkar ta extremt mycket kraft av datorn? I jämförelse är 4:an rena liteversionen för mig. Jag har råkat ut för att få javascript error i Dreamweaver (!) alltså inte med den sidan jag arbetar med utan i själva programmet... Vad i hela friden?

 

Mvh H&D

 

ps. www.passiveminds.com (för designfreaks)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har också upplevt att dreamweaver MX beter sig lite underligt ibland. Nu var det dock ett tag sen jag använde det senast, det kanske har kommit patchar/uppdateringar till programmet som du kan installera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MX verkar ta extremt mycket kraft av datorn? I jämförelse är 4:an rena liteversionen för mig.

 

Om jag inte minns fel så är MX till största delen(hela ?) skrivet i XML och snurrar under en runtime... sånt tar kraft jmfrt "vanliga" binärkompilerade program.. fördelen är att det är extremt enkelt att göra egna "special"-versioner av MX med en massa egenpåhittade coola funktioner :)

 

För egen del, med en Athlon 1800+ och 512MB så känns Dreamweaver MX snabbt och alert, men jag kan föreställa mig att man inte behöver gå så långt ner i spec innan det börjar sega...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte skrivet i XML. XML är inget programmeringsspråk. MX ÄR ett kompilerat program som alla andra. Däremot hanterar MX XML fullt ut.

 

När du skriver egna tillägg använder man JavaScript, samt XML.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla funktioner (dock inte själva programmet) i Dreamweaver är gjorda i JavaScript, därav att du får JavaScript fel pga att någon bugg där.

 

Du kan utan vidare skriva om eller skriva nya funktioner i JavaScript själv. Du skulle även, om du vet vad du gör, åtgärda scriptbuggen. DW är ju snäll nog att skriva vilken fil och vilken rad som felet uppstod på.....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! Det hela börjar så att säga klarna en aning =) Skall för övrigt kolla in uppdateringen.

 

Tnx again

 

// H&D

www.passiveminds.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...