Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows98 fråga?


kisumisu

Rekommendera Poster

Ja nu är det såhär att jag har köpt en ny dator AMD XP 2200+ (1900Mhz, 512 Mb minne) och tänkte ha windows 98 second edition.

Men det händer att den fryser ibland o hänger sig. Några säger att jag har för snabb dator och att det finns nån uppdatering som gör att 98 funkar perfekt med snabba datorer. Säger också att byt till win2000 eller xp...men det vill jag INTE göra...men finns det nån patch till 98?

Jag hittade inget på microsoft :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du har alla nya drivrutiner mm så ska det funka fint även med win98 se

 

tyvärr så är win98 inte det bästa man kan ha på en dator !!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm aldrig hört talas om att en dator kan vara för snabb för operativsystemet.

Win 98 är ett bra och väl fungerande Operativ annars.

Fast xp skulle nog passa bäst på din burk.

 

 

”Like death and taxes, you can count on AC/DC”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Erna säger så är det inte särskilt troligt attdatorn kan bli för snabb för operativsystemet.

 

Jag köpte en AMD för ett tag sen, en 1800+ och min dator har också fått för sig att frysa rättså ofta. Jag kör dubbla operativsystem både svenska och engelska Windows 2000. Datorn har dock bara krånglat i engelska.

 

Vad vill jag då ha sagt? Jo, det är inte säkert att det fungerar bättre om du byter till Windows 2000, så jag tycker du gör rätt som har kvar det.

 

Ett tips kan vara att min har blivit bättre sedan jag justerade minneshastigheten i BIOS.

 

------------------------------------

IR-Mottagare till PC:

----------------------

| www.PP-Production.nu |

----------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men nåt skumt e det ju...jag menar windows 98 funkar klockrent på min pentium 233 Mhz 192 Minne...men här på min Amd 1.9 Ghz med 512 Mb minne, blir det blåa rutor o den fryser helt enkelt fast speciellt internet explorer.

Jag tycker det är skitskumt, borde ju funka bättre i o med att datorn är så pass snabbare än vad min gamla var...

 

Angående win2000...visst, men jag tycker den e krånglig o jag gillar inte riktigt det den gör...asså gömmer favoriter på ie såna man inte besökt så ofta..samma sak gäller program på startmenyn...etc...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...