Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spela in på band! :(


Kristianstad

Rekommendera Poster

Hej!

Jag och en klasskamrat har gjort en film och jag har redigerat denna i Pinnacle Studio.

Hela kvällen har gått till att rendera denna filmen och nu är den 7 minuter lång. Äntligen klar!

Jag kopplar sladdar fram och tillbaka i huset som till slut går med en scartsladd in till videon och jag kan se hela min film snyggt och fint i TV:n.

Därefter stoppar jag in ett band och trycker på Rec. Jag ser hela filmen medans den spelar in. Då jag sedan skall titta på filmen flimrar den och hoppar!

Jag har testat en annan video och ett annat videoband, också. Vad är det som är galet?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

/ Kristoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du försöker inte spela in med svideo-signal va? Den skulle juh kunna gå genom videon in i TVn vid inspelningen så det ser korrekt ut, men det som videon tar emot förstår den kanske inte ;)

 

...rätt PAL-format på tv-utgången? (PAL B/G)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid gjort så här. Det har funkat varje gång i ett par månader...

Min video har ingen svideo och på inställningarna för Output i datorn har jag testat både S-Video och Composite video...

 

Vad kan det vara?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat att spela upp banden på en annan TV?
Jajamensan. Där blir det lika hemsk bild...

 

Alla andra filmer går att föra över. Jag har några klipp som jag tagit från nätet - konverterat från mpg till avi och med annorlunda storlek. Kan det vara det som ligger och lurar?

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan precis tillägga att:

Mitt projekt som ej fungerar: 640x480

Alla andra projekt i min dator: 360x540

 

Är det det som är felet? Vad i allsin dar kan jag göra åt det?

 

Tack!

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...