Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bara stannar

Rajver

Recommended Posts

Hej käre medhjälpare

Sitter här på ett företag o utvecklar ett inventarie system i ASP och nuvarande MDB

databaser.

För två-tre veckor sen installerades servern

om här och sedan dess har jag haft märkliga

problem.

ett av problemen e att ibland, observera Ibland, så står sidan bara o tuggar, väntar på något. Servern tuggar inte, webläsaren har inte hängt sig, den står bara precis som om den försökte resolva ett DNS record eller något men de konstiga e att trycker jag en gång till på samma länk så kommer sidan POFF. direkt.

om vi säger att jag har en lista på användare tillexempel, och så har jag en knapp bredvid varje användare som tar bort denne. trycker jag på knappen som submittar en form så går den över till sidan som står i action="" o kör allting, tar bort recordet i databasen, men den visar ingenting på skärmen, allting har utförts men inget händer i webläsaren.

förstår ingenting.

det har inte varit såhär innan ominstallationen av servern, den har jag inte tillgång till själv.

jag har kollat så alla objekt stängs o sånt, och så att den inte hänger upp sig i nån loop eller så.

verkar som om de e brott på kabeln nånstans kanske, men de funkar ju nästan hela tiden, men..fann.

www.essential.se

Hej!

Inget svar på din fråga, men jag har tidigare arbetat med liknande saker på Hedemora Lärcentrum, och där sa vi alltid, när något krånglade "Det måste vara DHCP:n som spökar".

Vanliga användare accepterar det ;-)

Nu för tiden gör jag kod som fungerar istället, och slipper skylla på DHCP:n

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...