Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hmm Pc suger Mac leksak

Sture888

Recommended Posts

Konstig rubrik till just detta forum. Enligt rykten har jag hört att folk skaffar en Mac för den är tyst enkel att använda. Samma tillverkare gör grafikkort och såvidare.

Man slipper installera massa onödigt extra för att köra in film, det har Mac redan stöd för och är enkel att använda.

En pc har blandade kretskort från olika tillverkare och det beror på vad man har stoppan in i datorn som avgör vad den går för. Men vad hindrar en att ta den långa vägen med en Pc och installera diverse drivrutiner för att köra in film och annat? Det är ju upp till var och en till vilka behov man ska ha datorn till. Tillfreställer en Mac bättre så har man en sådan och samma med Pc.

Vem det är som har en värstingdator det kan enbart den som har datorn avgöra själv och till vilka grunder datorn är en värstingdator. Det kanske visar sig att en annan dator klarade en viss process bättre.

Om någon påstår att den har en värstingdator, det skulle ju vara kul om det fanns en tävling i ett tv program om just det med kunniga dataproffs som tar reda på om datorn verkligen är en värstingdator.

Tävlingsprogrammet kunde ju heta Vi avslöja din dator.

Vadå långa vägen - om du köper en PC från en pc-tillverkare, exempelvis Dell eller HP/Compaq, så nog fan är delarna dels specialtillverkade till just den datorn, och operativsystemet och alla program för att 'spela upp filmer' förinstallerade och intrimmade långt innan du fått hem burken...

...PC är inte nödvändigtvis samma sak som hembygge - Mac däremot FÅR man inte bygga själv längre, därför kostar den det dubbla utan någon som helst vettig anledning ;)

De flesta Macar väsnas mer än en modern, stationär Compaq anser jag.

Men visst finns det undantag, pc-tillverkaren Network är juh rena skämtet - som fortfarande bygger sina datorer i enorma och ovänliga plåtlådor med standardkomponenter av ytterst låg kvalitet =D

--

.Wey

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

Tur att man har en Pc eller som sagt en uppgraderad dator som från början var 200mhz och ett dåligt modekort.

Jag köpte nyttt modekort och ny låda eftersom modekortet var större. Det var som att köpa en ny dator men jag hade ju redan hårddiskar cd rom och såvidare. Priset var princip som en budgetdator dator skulle kosta nåt på 6 tusen. Fast jag hade ju en mycket bättre hårddisk.

Jag ville inte börja om med en ny dator. Jag har så mycket kul installerat.

Så det är ju upp till var och en då om man vill spendera mer på en Mac eller en Pc och ha råd med småsaker. Det beror ju på vilka behov man har.

Det är skillnad på 200mhz och nu 1.8Ghz Hu haa :-)

[inlägget ändrat 2002-12-03 19:52:41 av Sture888]

mac är så mycket effektivare och användarvänligare än pc. Om du är smart köp en mac i usa där kostar den en fjärdedel men se upp för de har 110 volt i el-uttaget

*MAC* rules ”4” ever

Nu är det juh så att en PC oxå "kostar en fjärdedel där" så då är det väl ingen vits längre? Inferiority by expensiveness låter som en skum livsstil ;)

--

.Wey

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

Nä, den är varken effektivare eller användarvänligare. Däremot är Macen långsammare och dyrare. Fint operativ, men hårdvaran är pinsam.

man kan väl sätta en grej imellan kontakten och reglera det till 110 volt och rätt ampär hm?

Men hur kan Mac vara bättre? Det finns ju inte så mycket onödigt och nonsensprogram till Mac som det finns till Pc.

Så har man sett på diverse sidor där det finns program så är det mesta till Pc men färre program att hitta till Mac

Om man gillar att skönhetsbada i dataprogram så blir det nog svårt på en Mac. Finns tillräckligt med gratisprogram för det? Det är jag rädd för.

Mitt intresse eller hoppy är princip bara att installera massa program och testa.

Tänker inte kriga om vad som är bättre, PC eller Mac. Men jag tänkte säga om du undrar hur många program det finns för Mac så kan du få ett hum om det genom att gå igenom varenda katergori på:

http://www.versiontracker.com/

Där finns både Mac OS och Mac OS X listade. Titlarna på Mac OS X ökar varje dag, vilket är väldigt kul för oss som gillar Mac OS X.

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

• 2 months later...

Att hitta gratisprogram till en mac är inte särskilt svårt, det finns gott om Unixbaserade Open Source-program som funkar alldeles utmärkt...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...