Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jalda


RolfCarlsson

Rekommendera Poster

Har Jalda överlevt neddragningarna på Ericsson? Google hittar bara gamla grejer. HP verkar i alla fall vara ute ur bilden.

 

/Rolf

 

PS

För den som inte vet det är/var Jalda ett system för betalningar av främst små belopp via Internet.

DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

Vete tusan, de enda som använde det var väl speltillverkaren "Daydream", se:

www.daydream.se

 

Kolla med dem, de borde veta (tror att det egentligen var de som tog fram systemet på uppdrag av Ericsson).

 

Det finns en site www.jalda.com men den verkar död..

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, bara via mobilen. Då funkar det inte för det jag funderar på.

 

Det verkar finnas ganska många system för betalning av små belopp via Internet. Förutom Jalda har jag hittat Digicash, SET, First Virtual, Cybercash, FSTC, Mondex, Igiro, Paynova och BitoS. Det finns säkert flera. Fast jag vet ju inte om alla är vid liv fortfarande. Det är kanske en ny "bubbla".

 

Det jag funderar på måste funka för betalningar av små belopp från hela världen. Undrar om det finns någon stor aktör som kan tänkas överleva en längre tid.

 

/Rolf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad exakt är du ute efter?? Är det att göra överföringar till andra utomlands. Enbart utonlands till sverige?? eller kanske sverige -> utomlands och utomlands -> utomlands. Specifisera dig så kanske jag kan hjälpa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte beskriva exakt vad det handlar om. Då skulle jag avslöja "affärsidén". Men det gäller marknadsföring "WorldWide" på flera språk av saker som kostar max 50 kronor och som levereras via e-mail. Frågan är alltså hur man tar betalt utan att administrationen blir orimligt dyr.

 

/Rolf

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...