Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Telia ADSL

Patrik Hermansson

Recommended Posts

Patrik Hermansson

Skulle vilja ha era åsikter om följande historia:

Min flickvän beställer Telia ADSL gruppanslutning till den lägenhet hon nyss flyttat in i. Allt går fint, abbonemanget startas och användaruppgifter skickas ut. Ett modem införskaffas, och jag får uppgiften att koppla in och starta upp uppkopplingen. Trots goda kunskaper i ämnet får jag inte till det, och Telia's support anlitas tre gånger utan resultat. Först vid fjärde supportsamtalet upptäcker supporten att något inte står rätt till, och efter vidare undersökning visar det sig att anslutningen inte kan kopplas in då det inte finns plats i telestationen, vilken ev entuellt ska byggas ut nästa år. Jag har inte läst avtalet, men borde man inte ha rätt till någon form av kompensation när Telia klantar till det så kapitalt?

Jag har inte läst avtalet, men borde man inte ha rätt till någon form av kompensation när Telia klantar till det så kapitalt?
Det här går nog utanför avtalet då de i regel inte skickar ut några användaruppgifter innan det är bekräftat att kunden kan få ADSL. De måste gjort nån miss då de kikade att det fanns lediga ADSL-platser på stationen... Vänd dig till reklamationsavdelningen och kräv kompensation för modemet - minst.

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

[inlägget ändrat 2002-12-03 16:50:22 av NoiseKiller]

Om Telia svarar att det inte finns någon ledig "plats" så kan man ju undra, om det överhuvudtaget finns möjlighet att få ADSL på nämnda axe-station? Ska dom då "bygga ut" framöver, så lär det ju inte funka med något annat abonnemang heller, eftersom det är ju Telia som står för grundtekniken och alla andra bolag hyr plats hos dom.

Vill påstå att din flickvän blivit grundlurad av inkompetent support-personal hos Telia.

Och då bör/ska Telia ge kompensation till henne.

// Gästen

Sopa alltid rent framför egen dörr

Japp, helt klart har Telia inte uppfyllt sin del av avtalet varvid du har full rätt att annulera det och kräva ersättning för de utgifter du haft.

Osäker på hur du ska gå till väga med modemet som du troligen ej köpt från Telia, men om det ej gått så lång tid kan du troligen låta butiken där du köpt det köpa tillbaka det.

Extra kompensation, lite plåster på såren - nja - kanske en värdecheck på 50 kr i Teliabutiken. För du har ju inte lidit någon skada. Eller?

(mmh - Telia bygger ut... Skanova bygger ut, Telia och övriga hyr av dem. Alla utom Bostream som litar mer på sin utrustning. Har jag läst..)

/T

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...