Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Importerat Xbox spel i omoddad konsol


Bj0rN

Rekommendera Poster

Är det nån här som har köpt Xbox spel från England tidigare? Går det att köra dessa i en svensk Xbox konsol utan att man måste modda den först?

 

Har ännu inte moddat min Xbox och vet faktiskt ärligt talat inte om jag vill göra det. Jag har redan mina maskiner som klarar det som en moddad box skulle klara, och att piratkopiera Xbox spel är nog faktiskt inte det jag vill göra ändå... Jag vet hur det kändes på C64 tiden... man hade sisådär 10000 spel eller nåt och det var inte så kul egentligen... känns bättre både moraliskt och ur spelsynpunkt att köpa de spel man tycker om istället för att ladda ner allt från nätet, men det är ju så otroligt mycket dyrare att köpa spel i Sverige än i utlandet.. därav frågan.

 

Någon som har gjort detta och vet om det fungerar?

 

--

Some say I am crazy.. but the Voices in my head disagree...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde fungera klockrent, samma konsoll används i båda länderna - europeisk PAL-version:

 

All console games sold by UK retailers are designed for a PAL console (incl. Playstation 2, Xbox and Gamecube) and will not work with NTSC systems (unless you have a PAL converter). Please check our PAL country list to ensure that the game you have ordered will work on your console. American video game consoles use the NTSC standard.

http://www.psreporter.com/pal_system_tv_standard.html

 

Jag har dock inte testat själv, så jag borde väl inte svarat på ditt inlägg egentligen.

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Weyland, undrar om jag inte ska testa bara.... ingen annan som har nån invändning som har testat själv och vet att det inte funkar?

 

--

Some say I am crazy.. but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...