Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

energisparlägen


BertilSjölund

Rekommendera Poster

BertilSjölund

Använder wind.xp-home på en HD, när jag inte använder datorn på en längre tid så går först skärmsläck. igång, sen efteråt blir det aktivitet m HD under ganska lång tid, sedan efter mera tid så blir skärmen helsvart o en ljusblå ruta kommer fram där det står:

Attention out of range, H:00,0kHz V: 194,7Hz.

Det har nånting att göra m APM el ACPI-lägen o hur det är aktivierat i BIOS, när det gäller APM så ska väl operativet helt sköta energisparfunktionen enl. inställningar. Har jag fel eller? några tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora hårddisk aktivitet beror troligen på att Xps indexeringstjänst aktiveras. Deb går att stänga av via:

Högerklicka på "Den här datorn"->Hantera->Tjänster och program

 

Högerklicka på Indexereringtjänsten->Alla aktiviteter->finjustera prestanda.

 

"Out of range" meddelandet beror troligen på att datorn går ned i energisparläge utan att monitorn får besked om det. Det kommer mao ingen signal till monitorn. Det kan handla om någon inställning i BIOS (fanns i min gamla dator) eller kanske något i skärmen (osäkert).

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrar inläggget från att ha sagt "trist..." till "Tack för poängen". Betyder det att jag fått en poäng av frågeställaren att mitt inlägg då hjälpte eller?

 

Håller fast vid ståndpunkten att ett TACK är mycket mer värt än en poäng.

 

 

/T

 

[inlägget ändrat 2002-12-05 10:01:40 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BertilSjölund

Hej! Får tacka så mycket för ditt tips, jag har delvis använt det o ska undersöka senare ifall det fungerar, men det verkar ganska troligt. Hälsn. fr Berra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...